Verwerking van gegevens: Social media

Schiphol heeft verschillende social media-kanalen. Daar kan je actualiteiten, informatie, aanbiedingen en wetenswaardigheden over Schiphol vinden. We vragen jou geen privacygevoelige informatie van jezelf of anderen (zoals e-mailadres, naam, adres, telefoonnummer) op de social media-kanalen van Schiphol te plaatsen. Doe je dat toch, dan kunnen deze gegevens door Schiphol worden verwijderd.

Als jij vragen of opmerkingen hebt over Schiphol, kan je jouw persoonlijke gegevens met Schiphol delen via een privébericht. Wil je weten wat wij met die gegevens doen? Kijk dan bij Contact met Schiphol.

Door gebruik te maken van een social media kanaal deel jij ook persoonsgegevens met de aanbieder van dit social media kanaal, zoals bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Wij adviseren jou om het privacybeleid van de partijen wiens social media kanaal jij gebruikt goed te lezen, zodat jij weet hoe zij met jouw persoonsgegevens omgaan.

Om onze doelgroep te bereiken, kan Schiphol gebruik maken van de (marketing)diensten van derden, zoals Facebook, Google en LinkedIn. Dat betekent niet dat we je gegevens verkopen, maar wel dat we gegevens verstrekken zodat deze partijen weten wie ze wel of niet moeten benaderen voor relevante berichten van Schiphol. Schiphol heeft een gerechtvaardigd belang bij een dergelijke verwerking van persoonsgegevens.

Deze versie is van 4 september 2020.