Neem contact op met Schiphol: We helpen je graag
Wil je contact opnemen met Schiphol omdat je een vraag, opmerking of klacht hebt? Je kan ons op verschillende manieren bereiken. Hieronder vind je onze contactgegevens en social mediakanalen.
Corona-maatregelen op jouw reisbestemming
Wil je weten welke corona-maatregelen er gelden op jouw reisbestemming? En of je een officiële COVID-test moet doen? Kijk hiervoor op Nederlandwereldwijd.nl/reizen.
Neem contact op via:
Ons klantcontactcentrum is dagelijks bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur.
-
Whatsapp
App ons tussen 8 uur 's ochtends en 10 uur 's avonds.
-
Facebook Messenger
Neem contact op via Facebook Messenger
-
Twitter @Schiphol
Ga het gesprek aan of volg ons via Twitter
-
0900 0141
Voor als je belt vanuit Nederland (normale gesprekskosten)
-
+31 20 7940800
Voor als je belt vanuit het buitenland (internationale gesprekskosten)
-
Je kunt je vraag stellen via een van onze andere kanalen
Veelgestelde vragen
Waarom is het zo druk op Schiphol?
In de komende vakantieperiodes reizen veel meer mensen dan normaal via Schiphol. Dat komt doordat steeds meer mensen graag en vaker vliegen. De luchtvaartmaatschappijen zetten zelfs grotere vliegtuigen in om de vraag naar vliegtickets aan te kunnen. Daardoor zijn er meer mensen tegelijkertijd op Schiphol en staan er langere rijen. Tijdens de drukke periodes nemen we extra maatregelen en staan extra mensen voor je klaar. We doen er alles aan om je zo snel, comfortabel en veilig mogelijk bij je gate te krijgen.
Vlieg je via Schiphol in de zomerperiode? Dit is wat je moet weten!
Hoe laat moet ik op Schiphol zijn om mijn vlucht te halen?
Dat verschilt per vlucht. Check altijd de website van je luchtvaartmaatschappij voor actueel advies en de openingstijden van de check-in balie. Houd er in het algemeen rekening mee dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent voor Europese vluchten en 3 uur voor intercontinentale vluchten. Bekijk ook ruim voor je van huis vertrekt of er nog files, wegwerkzaamheden of werkzaamheden aan het spoor zijn en pas je reis naar Schiphol daarop aan.
Ik kom reizigers ophalen of wegbrengen. Waar kan ik parkeren?
Om reizigers op te halen of weg te brengen, volg je de borden ‘Parkeren’ en parkeer je in P1 Kort Parkeren. In 3 tot 6 minuten loop je naar de aankomst- en vertrekhallen. Je kunt vertrekkende reizigers ook snel afzetten bij ‘Kiss & Ride’ voor de vertrekhallen. Om hier even kort te staan, volg je de borden ‘Vertrek’.
Waar vind ik vertrek- en aankomsttijden?
In de gratis Schiphol app en op Schiphol.nl vind je handige en overzichtelijke vluchtlijsten met alle vertrekkende en aankomende vluchten op Schiphol.
Moet ik altijd een paspoort meenemen?
Als je in het bezit bent van een geldig paspoort, dan is het verstandig om dit mee te brengen wanneer je gaat vliegen. Waar je ook naartoe reist, vrijwel overal ben je verplicht om jezelf te identificeren. De manier waarop je dat doet, kan per land verschillen. Zo mag je in de landen binnen het Schengengebied je identiteitskaart gebruiken. Daarbuiten heb je een geldig paspoort nodig.
Ook je luchtvaartmaatschappij controleert aan de hand van je paspoort of identiteitsbewijs of jouw gegevens overeenkomen met de gegevens op je vliegticket.
Adres voor parkeren op Schiphol
-
Met de auto naar Schiphol
Navigeer naar Ceintuurbaan Zuid, Schiphol, Haarlemmermeer (P1)
-
Ophalen, wegbrengen of dagje Schiphol
Parkeer makkelijk in P1 Kort Parkeren (max. 48 uur)
Adresgegevens Hoofdkantoor
Royal Schiphol Group
Schipholgebouw
Evert van de Beekstraat 202
1118 CP Schiphol
Postadres
Luchthaven Schiphol
Postbus 7501
1118 ZG Schiphol
Volg ons op social media
-
Facebook @Schiphol
Ga het gesprek aan of volg ons via Facebook
-
Twitter @Schiphol
Ga het gesprek aan of volg ons via Twitter
-
Instagram @Schiphol
Volg ons op Instagram voor de mooiste beelden en stories
-
YouTube @Schiphol
Abonneer je op ons YouTube-kanaal voor inspirerende video’s