Empowered people, operational excellence: Schiphol Today

De Schiphol Today app geeft de floormanagers real-time informatie en een duidelijk overzicht van de werksituatie per dag. Door een op maat gemaakte werkpakket is in één oogopslag te zien wat er tijdens een dienst te wachten staat. De app biedt: een duidelijke briefing, inzicht in de to do’s van de dag en tools om het werk zo goed mogelijk uit te voeren.

Voordat mijn dienst begint, bereid ik me graag voor op een nieuwe werkdag. Ik check altijd in welk gebied ik de volgende dag sta, met wie ik werk en hoe druk het gaat worden. Super handig!
Nadine van Hellemondt, Floormanager

Op maat gemaakte werkschema’s en real-time bijhouden van bijzonderheden

Floormanagers starten de dag met een briefing en nemen digitaal de werkzaamheden voor de dag door. Zo is er inzicht in welke luchtvaartmaatschappij op welk tijdstip, en bij welke balie, de check-in verzorgt. Floormanagers kunnen nu door een melding in de app over gewijzigde check-in tijden, de baairegulatie aanpassen voordat er een verstopping ontstaat. Daarnaast geeft de app altijd een up-to-date weergave van alle bijzonderheden per specifiek werkgebied. Denk aan filmopnames die worden uitgevoerd in de terminal, eventuele storingen en werkzaamheden. Dit voorkomt het registreren van aangemaakte storingen het aanmaken van dubbele meldingen en dataverlies.

Continu doorontwikkeling met gebruikers

De Schiphol Today app is in continue ontwikkeling, samenwerking staat hierbij centraal. Door in gesprek te gaan met gebruikers wordt de behoefte naar verschillende functionaliteiten opgehaald, die aan de app toegevoegd kunnen worden. Door het digitaliseren van verschillende processen in de app, worden administratieve handelingen verminderd en houden floormanagers meer tijd over om passagiers excellente service te bieden.

Deze app is alleen beschikbaar voor Floormanagers op Schiphol.