Lab

Bij Royal Schiphol Group experimenteren we om complexe uitdagingen op te lossen.

  • Deep Turnaround

    Gepubliceerd op:

    Voor het verbeteren van On Time Performance is een efficiënt omkeerproces, de turnaround, belangrijk. We gebruiken Deep Turnaround om te leren en te verbeteren.

  • Wilbur

    Gepubliceerd op:

    Wilbur verzamelt data van de verschillende systemen en voegt ze samen. Zo kan regie een goed overzicht krijgen van de verschillende processen.

  • ‘Innovatie is voor Schiphol pure noodzaak’

    Gepubliceerd op:

    We willen de meest duurzame en kwalitatief hoogwaardige luchthaven worden. Hoe? Voor Hassan Charaf, Head of Innovation, is het duidelijk: innovatie is key.

  • Schiphol Today app voor Operations

    Gepubliceerd op:

    De Schiphol Today app helpt floormanagers in één oogopslag aan alle informatie die ze nodig hebben, zodat ze meer tijd hebben voor het begeleiden van reizigers.

  • Automatische passagiersbrug

    Gepubliceerd op:

    Het aansluiten van een passagiersbrug moet zeer nauwkeurig gebeuren. De volautomatische passagiersbrug kan altijd binnen één minuut aansluiten.

  • Timeslots voor security

    Gepubliceerd op:

    Hoe krijg je reizigers zover dat ze niet al te vroeg naar de luchthaven komen? UX designer Poyan Karbor vertelt over de test met timeslots voor security.

  • Duurzaam taxiën

    Gepubliceerd op:

    Dirk Bresser en Simon Prent, innovators bij OPS, vertellen hoe duurzaam taxiën werkt en over de komst van de Taxibot.

  • Smart security odd size bagage

    Gepubliceerd op:

    Product owner Sandy van der Tuin vertelt welke IoT-oplossing is gebruikt om het securityproces bij odd-size bagage 100% compliant en efficienter te krijgen.

  • Een jaar lang feedback van toiletbezoekers

    Gepubliceerd op:

    Onze Main Contractors kunnen on demand een schoonmaakplanning ontwikkelen gebaseerd op realtime data. Dankzij de 600.000 stemmen per maand van de stemkastjes.

  • Smart VOP 1.0

    Gepubliceerd op:

    Een oplossing waarmee we de performance van de VOP’s op basis van datagedreven informatie kunnen monitoren. Dat heeft geleid tot het initiatief Smart VOP 1.0.

  • Voorspellen wachttijden bij security

    Gepubliceerd op:

    In 2019 deden we een proef om reizigers te informeren over de ideale aankomsttijd op de luchtvaarthaven om zo snel mogelijk door de securitycontrole te gaan.

  • Niet meer wachten bij aankomst op Schiphol

    Gepubliceerd op:

    Tijdens de kerstvakantie is opnieuw een pilot gedraaid met als doel de wachtrijen te voorkomen tijdens een drukke periode. En met succes!