Nieuws

Zij bouwen de nieuwe pier

Nieuwe pier © architectenbureau cepezed

De nieuwe pier op Schiphol wordt de duurzaamste ooit, krijgt een oppervlakte van 55.000 vierkante meter, vijf gates voor narrow-body vliegtuigen aan de noordzijde en drie gates voor wide-body vliegtuigen aan de zuidzijde. En nu is ook bekend wie ‘m gaat maken: Ballast Nedam en TAV Construction. Samen bouwen ze de nieuwe pier, de gatehuizen en de omringende vliegtuigopstelplaatsen.

Terminal in het klein

De nieuwe pier, die eind 2019 in gebruik wordt genomen, heeft wel wat weg van een terminal. Zo komen er securityfilters, grenscontroles, winkels en horecavoorzieningen. En met drie verdiepingen is het mogelijk om reizigers met een verschillende grens- en beveiligingsstatus te scheiden. ‘We zijn blij met deze samenwerking met Ballast Nedam en de Turkse onderneming TAV Construction’, zegt Birgit Otto van Royal Schiphol Group. ‘Samen kunnen we passagiers en luchtvaartmaatschappijen extra capaciteit, ruimte en moderne voorzieningen bieden.’

Lees het hele persbericht over de bouw van de nieuwe duurzame pier op Schiphol door Ballast Nedam en TAV Construction.


Meer nieuws

  1. Nieuwe See Buy Fly op de G-pier open
  2. Bouw van de pier gaat beginnen
  3. Nieuwe terminal ademt Schiphol