Nieuws: Gesjouw in de terminal

Een terminal is geen bouwmarkt. En dat willen we graag zo houden. Daarom brengen we het bouwmateriaal voor de herinrichting van Vertrek en Lounge 1 op een slimme manier naar de plek van bestemming. Zo hebben reizigers zo min mogelijk last van de verbouwing. Hoe we alles naar binnen krijgen? Dat hangt ervan af wat het is.

Gepubliceerd op: 30 augustus 2018

Hop de lift in

Materiaal dat in de liften van de Expeditiestraat of de Vertrekpassage past, brengen we met een druk op de knop naar de derde verdieping. Dat doen we op momenten dat het relatief rustig is op de luchthaven: tussen 20.00 uur en 02.00 uur. Overdag worden de liften te intensief gebruikt door passagiers en personeel. Voor zwaar materiaal of materiaal met bijzondere afmetingen moeten we iets anders verzinnen. We hebben de afgelopen periode heel wat creatieve oplossingen bedacht.

Hijsen als een malle

Heb je de hijskranen gezien bij Vertrek 1? Die doen hun werk vanaf de voorrijweg op vertrekniveau of vanaf D03 aan airside. Ook hijsen doen we in de avonduren, bijvoorbeeld staalconstructies. Materialen kunnen dan via het dak naar binnen.

Loop niet onder een ladder door…en al helemaal niet onder een hijskraan

Omdat er ook in Vertrekhal 1 wordt gehesen en gesjouwd, zijn speciale maatregelen nodig voor de veiligheid van passagiers en personeel. Onder een bedrijvige hijskraan doorlopen is een heel slecht idee. Daarom zetten we Passenger Assistants in die ervoor zorgen dat de hijsgebieden vrij blijven. Ook aan airside hijsen we materialen naar binnen in de avond en nachtelijke uren.

Gedeeltes hallen afgesloten

In sommige gevallen ontkomen we er niet aan om delen van de luchthaven (de vertrekhal, de aankomst- en reclaimhal, trappen of liften) tijdelijk af te sluiten. Bijvoorbeeld als er iets heel groots naar binnen moet zoals een nieuwe loopbrug. Die afsluiting is dan noodzakelijk voor de veiligheid van passagiers en personeel.

Meer over dit project