Schiphol Business Awards 2020
Als gevolg van de corona pandemie, hebben we besloten de Schiphol Business Awards dit jaar niet te laten plaatsvinden.
Volgend jaar nemen we de situatie opnieuw onder de loep. We hopen natuurlijk van harte dat de omstandigheden het dan toelaten de Schiphol Business Awards weer te houden.
Winnaars 2019 bekend!
Wat was het een fantastische dag. Donderdag 13 februari maakten we de winnaars van de Schiphol Business Awards 2019 bekend. Zowel in de terminal als in de Fortune Bar van het WTC was het enthousiasme groot. Winnaars nogmaals van harte gefeliciteerd! Wat een geweldige prestatie en een terechte erkenning voor wat jullie hebben neergezet!
Connection Award
- Dalibor Stanic - Sixt
Hospitality & Service Award
- Avis Budget Autoverhuur
Team Spirit Award
- HMSHost – Food Professionals Team
Growth Award – Airside
- SSP Nederland
Growth Award – Landside
- Enterprise Rent-A-Car
Innovation Award
- HMSHost – Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek
In de ochtend werden de eerste drie awards op een verrassende wijze bekendgemaakt.
Klik hier voor een overzicht van de genomineerden
Connection Award
- Cees Groot - Capi
- Abigael Longe - HMSHost
- Dalibor Stanic - Sixt
Growth Award – Airside
- Gassan
- Lagardère
- SSP
Growth Award – Landside
- Enterprise Rent-A-Car
- Kappé Perfumes & Colors
- Sixt
Hospitality & Service Award
- Avis/Budget Car Rental
- D&B Terminal Valet
- GWK Travelex
Innovation Award
- AKO
- HMSHost
- SAR
Team Spirit Award
- Capi
- HMSHost
- Suitsupply
Via de Schiphol Business Awards willen we onze Business Partners en hun teams of medewerkers in het zonnetje zetten. Het is onze manier om je te bedanken voor je harde werk en bijdrage aan de service en geweldige reizigerservaring op Schiphol. Het is ook het moment om te netwerken, nieuwe samenwerkingen te ontdekken en toekomstplannen te initiëren. En natuurlijk samen te proosten op wat we bereikt hebben samen. Want dat is waar The Schiphol Connection voor staat: we doen het samen!
We willen iedereen bedanken die met een case heeft deelgenomen.
De cases werden beoordeeld door:
Team Spirit award
-
Dieme Ketel
Senior Manager Parking & Mobility Schiphol
-
Henk Philip
Directeur World of Delights
Innovation Award
-
Hassan Charaf
Head of Innovation Schiphol
-
Peter van Grinsven
CEO Startupbootcamp, InnoLeaps & The Talent Institute
-
Birgit Otto
Executive Vice President & COO Schiphol
Connection Award
-
Adda Amrani
Medewerker HMSHost en Winnaar Connection Award 2018
-
Tanja Dik
Directeur Consumer Products & Services Schiphol
-
Michel de Lijster
Directeur The eTraining Company
Vijf categorieën
We reiken awards uit in vijf categorieën: Innovation, Growth, Hospitality & Service, Team Spirit en Connection.
Innovation award
De Innovation Award wordt uitgereikt voor de meest innovatieve case. Dit kan een vernieuwend initiatief zijn, zoals een speciaal design, een creatief concept, een duurzaam project of een effectief trainingsprogramma dat een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de business op Schiphol of de reizigerservaring. Onze vakjury zal alle ingediende cases beoordelen en hun nominaties voor de beste initiatieven presenteren. Zij geven bonuspunten aan een case die ook bijdraagt aan duurzaamheid.
Team Spirit Award
Een goed team is goud waard! De jury beoordeelt de teams op verschillende criteria, zoals welke teams indrukwekkend hebben gepresteerd op het gebied van service, innovatie en effectiviteit, welke teams een historisch hoge omzet hebben behaald en welke teams erin geslaagd zijn om nog een belangrijke, maar verschillende, bijdrage te leveren aan de Schiphol-ervaring.
Growth Award
De business partner met de hoogste omzetgroei in 2019 op een like-for-like basis kan zich opmaken voor de Growth award. We maken voor deze award een onderscheid tussen airside en landside.
Hospitality & Service Award
Mystery shoppers gaan op pad om kanshebbers voor de Hospitality & Service award te nomineren.
Connection Award
Wie is de medewerker die dagelijks het verschil maakt? Die reizigers op Schiphol een geweldige ervaring biedt en die altijd voor je business klaarstaat? De Connection Award is voor de medewerker die het absoluut verdient om in het zonnetje te worden gezet.
Over de awards
De Consumer Awards heten nu de Schiphol Business Awards. De prestigieuze prijzen zijn een erkenning voor iedereen die zich inspant om de reiziger op Schiphol een onvergetelijke ervaring te bieden. Schiphol wil zich graag onderscheiden van andere luchthavens als het gaat om service en klantvriendelijkheid. En daarin spelen onze Business Partners: retailers, servicebedrijven, restaurateurs, parkings en verhuurbedrijven een grote rol.
De vorige winnaars van de Schiphol Business Awards hebben laten zien dat aandacht voor details, design en service echt het verschil kan maken. Wij vinden dat we teams en medewerkers die een buitengewone prestatie leveren op het gebied van innovatie, teamspirit, omzet, gastvrijheid & service en verbinding moeten belonen. Daarom zetten wij hen in het zonnetje met deze awards en hopen we hiermee alle Business Partners te inspireren.