Schiphol Business Awards 2020

Als gevolg van de corona pandemie, hebben we besloten de Schiphol Business Awards dit jaar niet te laten plaatsvinden.
Volgend jaar nemen we de situatie opnieuw onder de loep. We hopen natuurlijk van harte dat de omstandigheden het dan toelaten de Schiphol Business Awards weer te houden.

Winnaars 2019 bekend!

Wat was het een fantastische dag. Donderdag 13 februari maakten we de winnaars van de Schiphol Business Awards 2019 bekend. Zowel in de terminal als in de Fortune Bar van het WTC was het enthousiasme groot. Winnaars nogmaals van harte gefeliciteerd! Wat een geweldige prestatie en een terechte erkenning voor wat jullie hebben neergezet!

Connection Award

  • Dalibor Stanic - Sixt

Hospitality & Service Award

  • Avis Budget Autoverhuur

Team Spirit Award

  • HMSHost – Food Professionals Team

Growth Award – Airside

  • SSP Nederland

Growth Award – Landside

  • Enterprise Rent-A-Car

Innovation Award

  • HMSHost – Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek

In de ochtend werden de eerste drie awards op een verrassende wijze bekendgemaakt.

Klik hier voor een overzicht van de genomineerden

Connection Award

  • Cees Groot - Capi
  • Abigael Longe - HMSHost
  • Dalibor Stanic - Sixt

Growth Award – Airside

  • Gassan
  • Lagardère
  • SSP

Growth Award – Landside

  • Enterprise Rent-A-Car
  • Kappé Perfumes & Colors
  • Sixt

Hospitality & Service Award

  • Avis/Budget Car Rental
  • D&B Terminal Valet
  • GWK Travelex

Innovation Award

  • AKO
  • HMSHost
  • SAR

Team Spirit Award

  • Capi
  • HMSHost
  • Suitsupply

Via de Schiphol Business Awards willen we onze Business Partners en hun teams of medewerkers in het zonnetje zetten. Het is onze manier om je te bedanken voor je harde werk en bijdrage aan de service en geweldige reizigerservaring op Schiphol. Het is ook het moment om te netwerken, nieuwe samenwerkingen te ontdekken en toekomstplannen te initiëren. En natuurlijk samen te proosten op wat we bereikt hebben samen. Want dat is waar The Schiphol Connection voor staat: we doen het samen!

We willen iedereen bedanken die met een case heeft deelgenomen.

De cases werden beoordeeld door:

Team Spirit award

  • Dieme Ketel

    Senior Manager Parking & Mobility Schiphol


    Dieme Ketel
  • Henk Philip

    Directeur World of Delights


    Henk Philip

Innovation Award

  • Hassan Charaf

    Head of Innovation Schiphol


    Hassan Charaf
  • Peter van Grinsven

    CEO Startupbootcamp, InnoLeaps & The Talent Institute


    Peter van Grinsven
  • Birgit Otto

    Executive Vice President & COO Schiphol


    Birgit Otto

Connection Award

  • Adda Amrani

    Medewerker HMSHost en Winnaar Connection Award 2018


    Adda Amrani
  • Tanja Dik

    Directeur Consumer Products & Services Schiphol


    Tanja Dik
  • Michel de Lijster

    Directeur The eTraining Company


    Michel de Lijster

De genomineerden voor de Growth Award zijn bepaald op basis van de like-for-like omzetstijging. De kanshebbers voor de Hospitality & Service Award zijn bepaald aan de hand van resultaten van diverse onderzoeken en bezoeken van mystery shoppers.

Vijf categorieën

We reiken awards uit in vijf categorieën: Innovation, Growth, Hospitality & Service, Team Spirit en Connection.

Innovation award

De Innovation Award wordt uitgereikt voor de meest innovatieve case. Dit kan een vernieuwend initiatief zijn, zoals een speciaal design, een creatief concept, een duurzaam project of een effectief trainingsprogramma dat een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de business op Schiphol of de reizigerservaring. Onze vakjury zal alle ingediende cases beoordelen en hun nominaties voor de beste initiatieven presenteren. Zij geven bonuspunten aan een case die ook bijdraagt aan duurzaamheid.

Team Spirit Award

Een goed team is goud waard! De jury beoordeelt de teams op verschillende criteria, zoals welke teams indrukwekkend hebben gepresteerd op het gebied van service, innovatie en effectiviteit, welke teams een historisch hoge omzet hebben behaald en welke teams erin geslaagd zijn om nog een belangrijke, maar verschillende, bijdrage te leveren aan de Schiphol-ervaring.

Growth Award

De business partner met de hoogste omzetgroei in 2019 op een like-for-like basis kan zich opmaken voor de Growth award. We maken voor deze award een onderscheid tussen airside en landside.

Hospitality & Service Award

Mystery shoppers gaan op pad om kanshebbers voor de Hospitality & Service award te nomineren.

Connection Award

Wie is de medewerker die dagelijks het verschil maakt? Die reizigers op Schiphol een geweldige ervaring biedt en die altijd voor je business klaarstaat? De Connection Award is voor de medewerker die het absoluut verdient om in het zonnetje te worden gezet.

Over de awards

De Consumer Awards heten nu de Schiphol Business Awards. De prestigieuze prijzen zijn een erkenning voor iedereen die zich inspant om de reiziger op Schiphol een onvergetelijke ervaring te bieden. Schiphol wil zich graag onderscheiden van andere luchthavens als het gaat om service en klantvriendelijkheid. En daarin spelen onze Business Partners: retailers, servicebedrijven, restaurateurs, parkings en verhuurbedrijven een grote rol.

De vorige winnaars van de Schiphol Business Awards hebben laten zien dat aandacht voor details, design en service echt het verschil kan maken. Wij vinden dat we teams en medewerkers die een buitengewone prestatie leveren op het gebied van innovatie, teamspirit, omzet, gastvrijheid & service en verbinding moeten belonen. Daarom zetten wij hen in het zonnetje met deze awards en hopen we hiermee alle Business Partners te inspireren.