Schiphol Business Awards: Wie stijgt tot grote hoogte?

Via de Schiphol Business Awards willen we onze business partners en hun teams of medewerkers in het zonnetje zetten. Het is onze manier om je te bedanken voor je harde werk en bijdrage aan de service en geweldige reizigerservaring op Schiphol. Het is ook het moment om te netwerken, nieuwe samenwerkingen te ontdekken en toekomstplannen te initiëren. En natuurlijk samen te proosten op wat we bereikt hebben samen. Want dat is waar The Schiphol Connection voor staat: we doen het samen!

Over de awards

De Consumer Awards heten nu de Schiphol Business Awards. De prestigieuze prijzen zijn een erkenning voor iedereen die zich inspant om de reiziger op Schiphol een onvergetelijke ervaring te bieden. Schiphol wil zich graag onderscheiden van andere luchthavens als het gaat om service en klantvriendelijkheid. En daarin spelen onze business partners: retailers, restaurateurs en verhuurbedrijven een grote rol.

De vorige winnaars van de Schiphol Business Awards hebben laten zien dat aandacht voor details, design en service echt het verschil kan maken. Wij vinden dat we teams en medewerkers die een buitengewone prestatie leveren op het gebied van innovatie, teamspirit, omzet, gastvrijheid & service en connecties moeten belonen. Daarom zetten wij hen in het zonnetje met deze awards en hopen we hiermee alle business partners te inspireren.

Vijf categorieën

We reiken awards uit in vijf categorieën: Innovation, Growth, Hospitality and Service, Team Spirit en Connection. Deze laatste categorie is nieuw: alle business partners bepalen samen welke uitblinkende medewerker in aanmerking komt voor de Connection Award.

Op deze site vind je meer informatie over de verschillende categorieën, de jury en hoe je zelf kunt meedoen. En schrijf alvast 7 februari 2019 in je agenda, want dan vindt de grote uitreiking van de Schiphol Business Awards 2018 plaats!

Schiphol Business Awards 2018

Wil je ook kans maken op een Schiphol Business award? Stuur dan nu je case in. Dit kan nog tot en met november 2018. Daarna buigt een deskundige jury zich over alle inzendingen. In januari maken we de genomineerde bekend. De uitreiking van de Schiphol Business Awards 2018 vindt plaats op 7 februari 2019.

Innovation award

Wil je in aanmerking komen voor de Innovation award, stuur dan je meest innovatieve cases in. Dit kan een vernieuwend initiatief zijn, zoals een speciaal design, een creatief concept, een duurzaam project of een effectief trainingsprogramma dat een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de business op Schiphol of de reizigerservaring. Onze vakjury zal alle ingediende cases beoordelen en hun nominaties voor de beste initiatieven presenteren. Dit jaar krijg je bonuspunten voor een case die ook bijdraagt aan duurzaamheid.

Team Spirit award

Een goed team is goud waard! Heb jij een geweldig team of bewonder je een team van je eigen of een andere business? Geef hen dan op voor de Team Spirit award. De jury beoordeelt de teams op verschillende criteria, zoals welke teams indrukwekkend hebben gepresteerd op het gebied van service, innovatie en effectiviteit, welke teams een historisch hoge omzet hebben behaald en welke teams erin geslaagd zijn om nog een belangrijke, maar verschillende, bijdrage te leveren aan de Schiphol-ervaring. Onze jury zal alle inzendingen beoordelen en maakt in januari de genomineerde teams bekend.

Growth Award

De business partner met de hoogste omzetgroei in 2018 op een like-for-like basis kan zich opmaken voor de Growth award. We maken voor deze award een onderscheid tussen airside en landside. Wil je weten hoe je ervoor staat ten opzichte van je collega’s? In september geven we een tussenstand.

Hospitality & Service award

Mystery shoppers gaan op pad om kanshebbers voor de Hospitality & Service award te nomineren. Ook dit gebeurt aan zowel airside als landside, dus doe je best!

Connection award

Wie is de medewerker die dagelijks het verschil maakt? Die reizigers op Schiphol een geweldige ervaring biedt en die altijd voor je business klaarstaat? Schiphol zet die medewerker in de schijnwerpers. Stuur nu je topmedewerker in en wie weet behoort hij of zij tot een van de 10 genomineerden. Voor deze award mogen alle medewerkers van iedere business partner hun stem uitbrengen. De winnaar maken we bekend tijdens de uitreiking van de Schiphol Business Awards op 7 februari 2019.

Doe mee!

Winnaars van Schiphol Business Award hebben laten zien hoe aandacht voor details, design en service het verschil kunnen maken. Als je een of meerdere inspirerende inzendingen hebt voor de Innovation, Team Spirit of Connection Award, deel ze dan met ons. Vul het onderstaande formulier in en wellicht zien we jou terug op het podium tijdens de Schiphol Business Awards uitreiking op 7 februari 2019.

Insturen

JURY

Voor de Innovation award en de Team Spirit award is een deskundige jury aangesteld. Deze bestaat uit medewerkers van Royal Schiphol Group, externe professionals en business partners.

Innovation award

  • Peter van Grinsven

    CEO Startupbootcamp, Innoleaps, The Talent Institute


    Peter  van Grinsven
  • André van de Berg

    Executive Vice President & CCO Royal Schiphol Group


    André  van de Berg
  • Henk Jan Gerzee

    Chief Digital Officer Royal Schiphol Group


    Henk Jan Gerzee

Team Spirit Award

  • Leonard Stolk

    CEO GWK Travelex; winnaar Team Spirit award 2017


    Leonard  Stolk
  • Dieme Ketel

    Senior Manager Parking & Mobility Services Royal Schiphol Group


    Dieme Ketel

CRITERIA

Deelnemers

  • Deelnemers kunnen individueel of in teamverband meedingen.
  • Deelnemers moeten een Schiphol business partner vertegenwoordigen.
  • Juryleden mogen geen categorieën beoordelen waarin zij zelf een case hebben ingediend.
  • Prijswinnaars moeten bereid zijn om een korte presentatie over hun zaak te geven tijdens de award uitreiking op 7 februari 2019.

Voorwaarden voor indiening

  • De ingediende case moet in het Nederlands of in het Engels worden ingediend.
  • De ingediende case moet betrekking hebben op een Schiphol Business Partner.
  • De ingediende case moet in 2018 hebben plaatsgevonden.
  • Het indienen van een case geeft Royal Schiphol Group het recht om deze case on- en offline te publiceren.
  • Cases die niet aan deze voorwaarden voldoen, zijn uitgesloten van deelname.

Beoordeling door de jury

De jury beoordeelt de cases op de volgende criteria:
- Originaliteit
- Impact en effect
- Kosten
- Praktisch
- Duurzaamheid

Dit zijn de winnaars van de Schiphol Business Awards 2017