Privium Basic: Snel door security en over de grens

Aanmelden voor een Privium lidmaatschap mogelijk middels wachtlijst

Het is weer mogelijk om u voor Privium aan te melden. Om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen werken we met een wachtlijst. Zodra u aan de beurt bent ontvangt u van ons een e-mail om uw aanmelding definitief te maken. Deze e-mail ontvangt u naar verwachting in 2-3 weken.

Nadat u zich heeft aangemeld kunt u een afspraak inplannen om in de Privium ClubLounge Departures uw lidmaatschap te activeren en uw Privium kaart in ontvangst te nemen. De doorlooptijd voor een afspraak is ongeveer een maand.

Via de onderstaande button meldt u zich eenvoudig aan voor de wachtlijst.

Bent u liever iets later op Schiphol en wilt u dan snel door naar de gate? Met Privium Basic heeft u toegang tot het Priority wachtgebied bij security en duurt de paspoortcontrole nog maar 10 seconden met de irisscan.

  • Snelle security- en grenspassage
  • Toegang tot de Privium Lounges
  • Altijd vooraan parkeren en toegang tot de Privium Excellence garage
  • Business class inchecken

Uw voordelen bij Privium Basic

Voorrang bij security

Met Privium krijgt u toegang tot het Priority wachtgebied. De securitymedewerker kijkt voor u welke rij het kortst is, zodat u snel door kunt.

In een oogwenk door de controles

Dankzij de irisscanner bent u in 10 seconden voorbij de paspoortcontrole. Het is geen enkel probleem als u een bril of lenzen draagt.

Handige faciliteiten

Omdat u veel tijd wint bij de controles, staat u snel achter security. Daar kunt u ontspannen of nog even werken bij de gate, maar er zijn ook tal van andere faciliteiten.

Veelgestelde vragen

Hoe word ik lid van Privium?

In vier stappen kunt u lid worden van Privium en genieten van de snelle en soepele service tijdens uw reizen via Schiphol.

  1. Maak een keuze tussen Privium Basic of Privium Plus. Klik op uw keuze en vul het inschrijfformulier in. U ontvangt een e-mail ter bevestiging.
  2. Activeer vervolgens uw Mijn Schiphol account.
  3. Maak een afspraak voor het aanmaken van uw Privium kaart. Dit kunt u eenvoudig online doen via uw Mijn Schiphol account.
  4. Activeer uw Privium kaart in de Privium ClubLounge Departures. Tijdens uw afspraak maken we de Privium kaart aan met uw paspoortgegevens en unieke irispatroon. In de Privium ClubLounge Departures kunt u uw gewenste betaalmethode kiezen. Daarna is de Privium kaart direct klaar voor gebruik en gaat uw lidmaatschap in.

Moet ik een frequent flyer zijn om lid te worden van Privium?

Nee, u kunt altijd lid worden van Privium, ongeacht hoe vaak u vliegt, met welke airline u vliegt en of u economy, business of first class reist. U hoeft ook geen lid te zijn van een frequent flyer-programma van welke luchtvaartmaatschappij dan ook.

Kan ik Privium lid worden zonder Nederlands paspoort?

Ja, als u in het bezit bent van een geldig paspoort of Europese ID-kaart uit een van de landen van de Europese Unie, Liechtenstein, Noorwegen, Zwitserland en IJsland dan kunt u lid worden van Privium.

Als u een asielzoeker of vluchtelingen-status heeft kunt u helaas geen lid worden in verband met regelgeving van de Koninklijke Marechaussee. Ook met een verblijfsvergunning kunt u geen Privium lid worden.

Hoe kan ik upgraden van Privium Basic naar Privium Plus?

U kunt hier uw abonnement wijzigen. Voor een upgrade kunt u ook altijd (per direct) naar de Privium ClubLounge Departures komen.

Wat heb ik nodig om een Privium kaart aan te laten maken?

Om uw kaart direct klaar te maken voor gebruik, hebben we uw geldige paspoort of Europese ID-kaart nodig. Een rijbewijs voldoet niet als legitimatie.

Hoe werkt heractivatie van het Privium lidmaatschap

Heeft u uw Privium kaart nog en wilt u deze weer heractiveren? In veel gevallen kunnen wij dat op afstand voor u regelen middels dit formulier.

Voorwaarden activatie op afstand:

  • U heeft uw Privium kaart nog in uw bezit en wilt hetzelfde lidmaatschapstype als u eerder had;
  • Deze kaart moet nog geldig zijn (zie expiratiedatum op de kaart);
  • Sinds de beëindiging van het Privium lidmaatschap mag er geen nieuw reisdocument aangevraagd zijn. Deze is namelijk nog niet gekoppeld aan uw Privium kaart;
  • De opzegging van het lidmaatschap mag niet langer dan 2 jaar geleden zijn gedaan.

Neem contact op via:

  • +31 20 601 4222

    Bel ons met uw vraag

  • privium@schiphol.nl

    Stuur ons een e-mail

  • Twitter/X @Privium

    Ga het gesprek aan of volg ons via Twitter/X