Nieuws: Vooruitblik vliegverkeer 11 - 17 januari 2021

We telden in de laatste week van het jaar gemiddeld 542 vluchten per dag op Schiphol, waar we gemiddeld 555 hadden verwacht. Het grootste deel van deze vluchten is geland op of gestart vanaf de Kaagbaan en de Polderbaan. De Aalsmeerbaan is voornamelijk ingezet als tweede start- of landingsbaan en op enkele momenten als hoofdbaan vanwege het weer en baaninspecties op de Kaagbaan. De Buitenveldertbaan is op twee dagen gebruikt als tweede startbaan en op twee dagen ingezet als tweede landingsbaan. Op drie dagen is de Schiphol-Oostbaan op piekmomenten ingezet als tweede landingsbaan omdat de Buitenveldertbaan niet inzetbaar was door het weer (wind en zicht).

Download de volledige factsheet via bezoekbas.nl.

Gepubliceerd op: 8 januari 2021

Werkzaamheden aan taxibanen

De Zwanenburgbaan is beperkt beschikbaar voor vliegverkeer vanwege werkzaamheden aan het taxibanenstelsel aan de zuidkant van deze baan. Hierdoor wordt naar verwachting de Buitenveldertbaan vaker ingezet voor startend en landend vliegverkeer tijdens piekmomenten. Ook de Schiphol-Oostbaan kan voor landingen gebruikt worden als de Buitenveldertbaan niet inzetbaar is.

Start- en landingspieken

We verwachten in de week van 11 tot en met 17 januari dagelijks een landingspiek in de ochtend en avond die wordt gevolgd door een startpiek:

Startpieken:

  • ‘s ochtends tussen 09.20 uur en 11.00 uur;
  • ’s avonds tussen 20.20 uur en 21.20 uur.

Landingspieken:

  • ’s ochtends tussen 07.20 uur en 08.40 uur;
  • ’s avonds tussen 18.40 uur en 20.00 uur.

Terugblik naar 28 december - 3 januari

We telden in de laatste week van het jaar gemiddeld 542 vluchten per dag op Schiphol, waar we gemiddeld 555 hadden verwacht. Het grootste deel van deze vluchten is geland op of gestart vanaf de Kaagbaan en de Polderbaan. De Aalsmeerbaan is voornamelijk ingezet als tweede start- of landingsbaan en op enkele momenten als hoofdbaan vanwege het weer en baaninspecties op de Kaagbaan. De Buitenveldertbaan is op twee dagen gebruikt als tweede startbaan en op twee dagen ingezet als tweede landingsbaan. Op drie dagen is de Schiphol-Oostbaan op piekmomenten ingezet als tweede landingsbaan omdat de Buitenveldertbaan niet inzetbaar was door het weer (wind en zicht).

Bekijk de volledige vooruitblik en terugblik in de factsheet (pdf).