Veelgestelde vragen

Lees hier de veelgestelde vragen behorend bij Personeelsparkeren: Parkeren op Schiphol Centrum.

Reserveer nu je parkeerplek

Reserveren

Moet ik de start- en eindtijd van mijn dienst invoeren?

Nee, het gaat om de tijden dat je verwacht de garage in en uit te rijden. Als je je uitrijtijd niet heel goed kan inschatten, omdat je bijvoorbeeld vliegend personeel bent kan je dit beter iets ruimer inschatten

Hoe ver van tevoren kan ik reserveren?

Je kan reserveringen maximaal 96 uur van te voren aanmaken. Deze service is beschikbaar tot nader order.

Moet ik zo vroeg mogelijk reserveren voor een plek op het Centrum?

We hebben een beperkte aantal plekken beschikbaar, dus daarom geldt het op=op principe. Des te eerder je reserveert des te groter de kans dat er nog een plek is.

Waarom moet ik vooraf reserveren?

Aangezien we een beperkt aantal plekken hebben, dien je de toegang tot de garage vooraf te reserveren. Zo ben je verzekerd van een plek.

Reserveren? Kan dat niet makkelijker?

Nee, helaas kan dit op dit moment niet makkelijker. Wij dienen rekening te houden met beperkte capaciteit.

Het regent. Kan ik nog vlak voor mijn dienst een plek in de WTC garage reserveren?

Je kunt tot 24 uur voor inrijden van de parkeergarage een reservering maken. Mits er nog parkeerplekken zijn uiteraard.

Ik probeer te reserveren maar krijg de melding dat het product niet beschikbaar is 'uitverkocht'. Hoe kan dat?

Er zijn een beperkt aantal parkeerplekken beschikbaar. Als je voor jouw parkeerperiode de melding krijgt dat er geen parkeerproduct beschikbaar is, dan zijn er geen parkeerplekken meer te reserveren voor de betreffende periode.

Kan ik mijn reservering wijzigen en of annuleren? En zijn daar kosten aan verbonden?

Ja, je kan de reservering wijzigen en/of annuleren. Daar zijn geen kosten aan verbonden.

Tarieven

Ik heb onvoorzien langer geparkeerd dan gereserveerd. Moet ik nu bijbetalen? En hoeveel dan?

Pas als je echt beduidend langer parkeert dan dat je gereserveerd hebt, zal je het standaard bezoekers tarief voor de WTC garage moeten bijbetalen. Dat tarief is € 1 per 10 minuten (tot een max dagtarief van € 46,50). Ga met je parkeerkaartje langs de betaalautomaat om na te gaan of, en zo ja wat, je bij moet betalen. Let op: je mag nooit je auto langer dan 2 dagen na reserveerperiode laten staan. Na twee dagen geldt er een overschrijdingstarief van € 100 per dag.

Parkeren

Hoe kom ik bij de entree van de WTC Parkeergarage?

Hoe werkt het inrijden?

Bij reservering dien je het kenteken op te geven. De slagboom heeft even de tijd nodig om het kenteken te herkennen en geeft vervolgens een kaartje af. Let op: Druk niet zelf al op de knop bij de slagboom, maar wacht totdat er automatisch een parkeerticket wordt uitgegeven. Pak de parkeerticket; de slagboom opent.

Houdt het reserveringsnummer die je in de emailbevestiging hebt ontvangen bij het inrijden bij de hand. Indien kentekenherkenning niet werkt, kan je met je reserveringsnummer je melden via de intercom.

Hoe werkt het uitrijden?

Met het kaartje dat je bij het inrijden hebt gehad, rij je weer uit. Je hoeft niet langs de betaalautomaat. Tenzij je beduidend langer hebt geparkeerd, dan gereserveerd (>2uur); Ga dan langs de betaalautomaat met je parkeerkaartje om na te gaan of je moet bijbetalen.

Kan ik binnen een reservering meerdere keren in- en uitrijden?

Nee, dat kan niet. Zodra u uitrijdt, kunt u niet opnieuw naar binnen.

Algemeen

Kan iedereen gebruik maken van deze service?

Nee, het is alleen voor personeel die voor werk op Schiphol Centrum dient te zijn en in bezit is van een Schiphol-/bedrijfspas. Daarbij houden wij dezelfde bedrijfspassen aan zoals deze geldt voor het JAS-abonnement. Voor meer informatie over welke passen dit zijn, klik hier.

Wanneer stopt deze service?

Deze service loopt tot nader order.

Wat moet ik doen om mee te doen?

Niets extra’s; je kan gewoon een plek reserveren. Je dient wel in het bezit te zijn van een schiphol-/bedrijfspas.

Mag ik ook een plek reserveren voor prive-doeleinden?

Nee, dit product is alleen bestemd voor werkdiensten. Je dient dan ook het zescijferig Schipholpasnummer (achterkant Schipholpas aan de korte zijde) in te voeren.

pas

Hoe kan ik betalen?

Bij het maken van een reservering kun je het bedrag direct af rekenen via ideal of creditcard.

Kan ik ook achteraf betalen?

Nee, je dient bij reservering te betalen.

Krijg ik bij annulering het betaalde bedrag terug?

Jazeker. Indien je de reservering vóór de inrijdtijd hebt geannuleerd, dan wordt het betaalde bedrag automatisch teruggestort. Annuleren na de inrijdtijd is niet mogelijk.