Op een vast tijdstip door security
Vanaf nu kun je op een zelf gekozen tijdstip door de securitycontrole, als je maar een tijdslot reserveert. Het is gratis, gemakkelijk en je voorkomt op deze manier rijvorming bij security. Sluit je aan in onze virtuele rij en begin zorgeloos je reis!
Goed om te weten
Voordat je een security tijdslot boekt is het goed om het volgende te weten:
- Alleen geldig voor Europese vluchten (Schengen). Klik hier om te zien of jouw vlucht hierbij zit
- Je tijdslot geldt alleen voor security. Neem voldoende tijd om jezelf en je bagage in te checken
- Kom je vroeger of later dan jouw gekozen tijdslot, dan kunnen wij niet garanderen dat je gebruik kunt maken van je tijdslot
- Te boeken vanaf 3 dagen voor je vertrekdatum
Hoe werkt het?
-
Boek online een tijdslot
-
Direct na je boeking ontvang je een bevestigingsmail met een QR-code. Bewaar deze goed!
-
Na het inchecken bij je luchtvaartmaatschappij ga naar de beveiliging binnen het aan jou toegewezen tijdslot.
-
Volg bij security de baan met borden Timeslot waar een medewerker van Schiphol je QR-code scant.
-
Ga snel en efficiënt door de beveiliging heen.

Veelgestelde vragen
Hoe lang van tevoren kan ik een tijdslot reserveren?
Vanaf 3 dagen voor je dag van vertrek kun je een tijdslot boeken via de Schiphol website.
Moet iedereen in mijn reisgezelschap een tijdslot boeken?
In het reserveringsproces wordt er gevraagd naar de groepsgrootte van je reisgezelschap. Zo boek je bijvoorbeeld voor het hele gezin één tijdslot, en gaan jullie samen door het securityproces. Ben je met een heel elftal of groepsreis? Dan is het niet nodig om allemaal op hetzelfde tijdslot te boeken: jullie kunnen elkaar na het securityproces in de Lounge weer opwachten.
Welk tijdslot past bij mijn vlucht?
Schiphol zal je een aantal tijdsloten voorstellen die passen bij jouw vlucht, gebaseerd op de vertrektijd van je vlucht en de verwachtte drukte. Het laatst mogelijke tijdslot is 1 uur voor vertrek.
Moet ik betalen voor het reserveren van een tijdslot?
Nee, deze service is gratis.
Ik krijg geen bevestiging voor mijn tijdslot. Is het wel gelukt?
Als je tijdens het boeken een QR-code op het scherm hebt gezien, is je boeking geslaagd. Check ook je SPAM-map in je mailbox, mogelijk is de boekingsbevestiging daarin terecht gekomen. Heb je niet direct een e-mail ontvangen? Maak dan een foto van de QR-code op het scherm.
Waar op Schiphol moet ik zijn?
Als je geen ruimbagage hebt én thuis bent ingecheckt, kun je gelijk naar de securitycontrole. Ga daar naar de aangewezen rij met ‘Timeslots’. Als je wel ruimbagage hebt of nog niet thuis bent ingecheckt, ga je eerst naar de check-in balie van jouw luchtvaartmaatschappij.
Wat gebeurt er als ik te vroeg ben voor mijn gereserveerde tijdslot?
Een tijdslot is 15 minuten geldig waarin je verwacht wordt je te melden. Als je te vroeg bent, is jouw tijdslot nog niet actief. Ben je te vroeg op Schiphol, dan word je verzocht te wachten op Plaza tot jouw tijdslot actief is.
Wat gebeurt er als ik te laat ben voor mijn gereserveerde tijdslot?
Een tijdslot is 15 minuten geldig. Als je meer dan 15 minuten te laat bent, kunnen we niet garanderen dat je gebruik kunt maken van je tijdslot. We vragen je dan via de gebruikelijke route voor passagiers zonder tijdslot door security te gaan.
Waarom kan ik voor mijn vlucht geen tijdslot boeken?
Het boeken van een tijdslot is momenteel nog niet voor alle vluchten mogelijk. We zijn aan het opschalen en proberen de tijdslotendienst zo snel mogelijk voor iedereen beschikbaar te maken.
Ik krijg een foutmelding als ik naar de boekingsmodule ga. Wat nu?
Laad de pagina opnieuw en probeer nogmaals een tijdslot te boeken. Lukt dit weer niet? Dan adviseren wij je om zonder tijdslot naar Schiphol te komen. Volg voor het tijdstip het advies van je luchtvaartmaatschappij. Heb je geen advies gekregen, kijk dan op Schiphol.nl voor advies.
Wat als ik toch mijn vlucht mis?
Mocht je je vlucht missen, dan is Schiphol hier niet aansprakelijk voor. Voor meer informatie verwijzen we je naar de disclaimer.