Hulp op de luchthaven: Onze passagier assistent ondersteunt je graag
Heb je assistentie nodig op de luchthaven? Geef dat meteen aan bij je luchtvaartmaatschappij wanneer je een vliegticket boekt. Doe dit minimaal 48 uur van te voren, anders heb je een veel langere wachttijd oplopend tot maximaal 45 minuten. Een andere aanvrager die wel vooraf heeft aangemeld gaat voor. Wil je meer lezen over onze wachttijden? Lees dan onze kwaliteitsstandaard.
Op 27 plekken op Schiphol staan meldpalen waarop je altijd hulp kunt inschakelen.
Een afspraak maken
Heb je hulp nodig direct vanaf het parkeerterrein, de bushalte, het NS-perron? Mail dan naar assistentie@airportcaddy.nl om een afspraak met een assistent te maken. We helpen je graag.
Vermeld sowieso de volgende gegevens in je e-mail:
- Vluchtnummer
- Je voor- en achternaam
- Datum van je vlucht
- Hoe laat je op Schiphol bent
We raden je aan om 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn - Waar op Schiphol je opgehaald wilt worden
- Mobiel telefoonnummer
- Assistentiecode
- WCHR: passagiers die geen lange afstanden kunnen lopen
- WCHS: passagiers die geen lange afstanden en trap kunnen lopen
- WCHC: passagiers die niet kunnen lopen en in hun stoel getild moeten worden
- DEAF: passagiers die slechthorend of doof zijn
- BLND: passagiers die slechtziend of blind zijn
- DEAF/BLND
- DPNA: passagier met een mentale beperking.
Geen afspraak, maar toch graag assistentie?
Op 27 plekken op Schiphol zoals bij de parkeerterreinen, bushaltes, het NS-perron en toegangsdeuren staan meldpalen waarop je hulp kunt vragen. Wanneer je niet 48 uur van te voren je hulp hebt aangevraagd kan het enige tijd duren voor we je kunnen helpen. Vooraf aangemelde passagiers gaan voor.
