Inchecken en begeleiding - Assistentie in de Schiphol terminal

Inchecken

Kun je niet zelf inchecken en je bagage afgeven?

Dan ontmoet je je assistent

  • via één van de blauwe aanmeldzuilen in de vertrekhal of bij de parkeerterreinen;
  • of bij de Assistance-balie in Vertrekhal 2 of 3.

Ben je al online ingecheckt en heb je geen ruimbagage?

Dan ontmoet je je assistent bij de Assistance-balie in de vertrekhal. Controleer altijd van te voren de inchecktijden van je luchtvaartmaatschappij. En reken een uur extra om je aan te melden bij de aanmeldzuil of de Assistance-balie.

Kun je wél zelf inchecken en je bagage afgeven?

Dan verwijst de medewerk(st)er van de incheckbalie je na het inchecken naar de dichtstbijzijnde Assistance-balie. Vanaf daar begeleiden we je graag verder.

Wil je worden begeleid in je eigen rolstoel?

Het personeel van de incheckbalie labelt je rolstoel voor belading in het vliegtuig. Wij adviseren in dat geval niet online in te checken maar bij de incheckbalie van je luchtvaartmaatschappij op Schiphol.

Winkelen of iets eten/drinken op Schiphol Plaza

Schiphol Plaza is het winkelgebied voor het inchecken. Als je daar wilt winkelen, kan dat op eigen gelegenheid. De assistent begeleidt je hierbij niet. Rolstoel nodig? Daarvoor zijn de gele rolstoelen voor algemeen gebruik beschikbaar.

Tip

Geef de assistent duidelijk aan hoe je het liefst wordt begeleid. Jouw wensen zijn leidend in onze dienstverlening. Lees hier meer over onze Kwaliteitsstandaard.