Assistentie aanvragen: Wat te vermelden bij je assistentie aanvraag

Heb je assistentie nodig op de luchthaven? Geef dat meteen aan bij de boeking van je ticket of reis. Je luchtvaartmaatschappij of het reisbureau geeft dit aan ons door.

Notify your prm passengers on time

Assistentie aanvraag

Vermeld (indien mogelijk) bij je aanvraag:

  • Hoe wij je het beste kunnen assisteren;
  • Of je kunt lopen en hoe ver;
  • Of je trappen kunt lopen;
  • Of we je in een andere rolstoel kunnen begeleiden;
  • Welke mobiliteitshulpmiddelen en/of medische bagage je meeneemt;
  • De gegevens van je eventuele ‘formele begeleider’.

Je aanvraag voor assistentie dient uiterlijk 48 uur voor vertrek bij ons binnen te zijn. Komt je aanvraag later bij ons binnen, dan doen wij ons uiterste best je alsnog te assisteren. Hou dan wel rekening met een langere wachttijd. Bij aanvragen korter dan 1,5 uur voor vertrek doen wij natuurlijk nog steeds ons best, maar kunnen wij geen tijdige begeleiding meer garanderen. Aanvragen die binnen een uur voor vertrek binnenkomen accepteren luchtvaartmaatschappijen in het algemeen niet. Het kan betekenen dat je niet op tijd als eerste kunt instappen of dat je je vlucht niet haalt. Kom dus ruim op tijd naar onze balie voor een tijdige begeleiding. Kijk voor meer informatie op onze pagina over de Kwaliteitsstandaard.

Tip: neem een bewijs van je aanvraag mee in je handbagage.