Assistentie aanvragen: Vraag nu assistentie aan

Heb je assistentie nodig op de luchthaven? Geef dat bij voorkeur meteen aan bij je luchtvaartmaatschappij wanneer je een vliegticket boekt. Zorg in ieder geval dat je aanvraag minimaal 48 uur voor je vlucht vertrekt bekend is bij je luchtvaartmaatschappij, anders kan je wachttijd oplopen. Iemand die wel op tijd een aanvraag heeft ingediend gaat dan voor. Meld je op Schiphol eerst aan bij de incheckbalie van je vlucht of via een belpaal.

PRM assistentie balie

Van tevoren aangemeld? Ga naar de incheckbalie

Als je bij je luchtvaartmaatschappij hebt aangegeven assistentie nodig te hebben, dan ga je op Schiphol eerst naar de incheckbalie van je vlucht. Hier laat je weten dat je er bent en verwijst de luchtvaartmaatschappij je naar de assistentie die voor je klaar staat. Heb je niet 48 uur van tevoren je aangemeld voor assistentie bij je luchtvaartmaatschappij? Dan kun je dit alsnog regelen bij de incheckbalie. Houd er dan wel rekening mee dat de wachttijd voor assistentie kan oplopen.

Eerder hulp nodig?

Heb je hulp nodig om bij de incheckbalie te komen? Je assistentie kan beginnen vanaf het treinstation, de bushalte, de taxistandplaats of een van de parkeerplaatsen op Schiphol. Wil je hier gebruik van maken? Meld je dan bij de dichtsbijzijnde belpaal.

Tip!

Heb je voorafgaand aan het inchecken al hulp nodig op Schiphol? Meld dan je komst en verzoek bij voorkeur aan bij assistentie-verlener Axxicom Airport Caddy via assistentie@airportcaddy.nl (dit is niet verplicht). Zo kunnen we onze dienstverlening goed voorbereiden.

Thuis reeds ingecheckt? Laat weten dat je er bent

Als je thuis reeds bent ingecheckt, is het belangrijk om de assistentie-verlener te laten weten dat je op Schiphol bent en van de assistentie gebruik wilt maken. Je kan je kenbaar maken bij de incheckbalie, of makkelijker en sneller via een van belpalen. De locaties van de 27 belpalen vind je hier.

Assistentie op maat

Als je assistentie aanvraagt bij je luchtvaartmaatschappij is het belangrijk om te vermelden hoe we jou het beste kunnen helpen. Zo kunnen we de assistentie helemaal aanpassen naar wat voor jou prettig is. Geef bijvoorbeeld aan:

  • Of je kunt lopen en hoe ver;
  • Of je trappen kunt lopen;
  • Of we je in een andere rolstoel kunnen begeleiden;
  • Welke mobiliteitshulpmiddelen en/of medische bagage je meeneemt.

Kom je er niet uit? We helpen je graag

Wil je graag assistentie aanvragen, maar kom je er niet uit? We helpen je graag op weg.