Veelgestelde vragen

Heb je vragen over de Schipholpas? Bij het Badge Center verzamelen we de antwoorden op veelgestelde vragen, hopelijk ben je daarmee geholpen.

Hoe kan ik een afspraak voor een pas wijzigen of annuleren?

Je kunt een afspraak niet wijzigen. Annuleren en een nieuwe afspraak maken is de enige mogelijkheid. Stuur een mail ter annulering naar: toegangszaken@schiphol.nl. Vergeet niet om de volgende gegevens mee te sturen:

  • Afspraakdatum
  • Tijdstip afspraak
  • Naam medewerker

Maak vervolgens zelf een nieuwe afspraak in de digitale agenda.

Ik kan niet inloggen in eVesta. Wat is er mis?

Er zijn verschillende redenen waarom je niet kunt inloggen in eVesta:

  • Je verificatieproces is niet goed verlopen Log je als handtekeninggemachtigde voor het eerst in bij eVesta? Dan moet je een verificatieproces doorlopen. Om daadwerkelijk aanvragen te kunnen indienen, moet je gebruikmaken van eVesta.

  • eVesta wordt niet ondersteund door je webbrowser. Wij adviseren je gebruik te maken van Mozilla Firefox.

  • Je hebt geen responsecode ontvangen. Verlaat de webpagina, sluit de webpagina af, herstart je telefoon en computer. Vaak is dit voldoende en ontvang je weer een responsecode. Niet ontvangen van een responscode kan ook komen door een storing bij je eigen provider.

Het aanvragen van een Schipholpas of Bezoekerspas lukt niet, wat nu?

Met een Quick Reference Card wordt je stap voor stap verder geholpen bij het aanvragen van een pas.

Wat moet ik doen als mijn aanvraag is afgewezen?

Hieronder vind je alle afwijsredenen en vervolgstappen:

  • Ondertekening werkgever
  • Aanvraag geannuleerd

Neem voor meer informatie contact op met de handtekeninggemachtigde van je werkgever.

  • Ondertekening opdrachtgever
  • Formulier niet juist ingevuld

Neem voor meer informatie contact op met de handtekeninggemachtigde van je opdrachtgever.

  • Ondertekening opdrachtnemer
  • Aanvraag geannuleerd

Neem voor meer informatie contact op met de handtekeninggemachtigde van je opdrachtnemer.

  • Identiteitscontrole door Receptie BC
  • Persoonsgegevens (achternaam)
  • Persoonsgegevens (geboortedatum)
  • Persoonsgegevens (geboorteland)
  • Persoonsgegevens (geslacht)
  • Persoonsgegevens (initialen)
  • Persoonsgegevens (nationaliteit
  • Persoonsgegevens (voorvoegsels)
  • Persoonsgegevens komen niet overeen

In bovenstaande gevallen is de aanvraag afgewezen omdat één of meerdere persoonsgegevens niet exact overeenkomen met het identiteitsbewijs. Of omdat ze niet op de juiste regels zijn ingevuld in eVesta.

Mijn witte pas is verlengd, moet ik nu langskomen?

Vraag dit na bij je werkgever. Webportal eVesta bepaalt of je als pashouder moet langskomen bij het Badge Center. De werkgever ontvangt een mail over de aanvraag. Als die de status 'Bezoek BC' heeft, moet je langskomen voor een nieuwe pas.

Worden mijn gegevens bij het aanvragen van passen vertrouwelijk behandeld?

We doen er alles aan om jouw privacy te waarborgen. Al je gegevens worden vertrouwelijk behandeld volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Een eventuele irisscan wordt uitsluitend opgeslagen op je pas, dus niet in een database of computersysteem.