Bezoekerspas: Werkgevers

Krijgt een van jouw werknemers een bezoeker in de (non-)Security Restricted Area's en/of Secured Premises van Schiphol? Dan heeft hij of zij een Bezoekerspas nodig. Als werkgever kun jij die aanvragen. Lees hoe je dit doet.

Aanvragen bezoekerspas

Via eVesta kun je voor jouw medewerkers een Bezoekerspas aanvragen, binnen de openingstijden van het Badge Center. Regel dit zo snel mogelijk, dan is er nog genoeg tijd als de eerste aanvraag wordt afgewezen.

Voorwaarden

Om Schiphol veilig te houden, zijn er strenge regels waaraan Bezoekerspassen, bezoekers en begeleiders moeten voldoen.

  • Je kunt alleen een Bezoekerspas aanvragen voor medewerkers die een geldige, vaste Schipholpas hebben voor de (Non-) Security Restricted Area's en/of Secured Premises.
  • Schiphol Group heeft altijd het recht om een aanvraag voor een Bezoekerspas af te wijzen, zonder reden op te geven.
  • Medewerkers van Ambassades en Consulaten komen niet in aanmerking voor Bezoekerspassen.
  • Jouw medewerker mag als begeleider maximaal 5 bezoekers meenemen.
  • Bezoekers mogen nooit alleen in de beschermde gebieden komen.
  • Bezoekers jonger dan 15 jaar komen niet in aanmerking voor een Bezoekerspas.

Ophalen en inleveren bezoekerspas

De aanvraag van een Bezoekerspas wordt zorgvuldig getoetst. Alleen werkgerelateerd bezoek is toegestaan en het moet duidelijk zijn welke gebieden jouw werknemer bezoekt. Als het Badge Center jouw aanvraag goedkeurt, kan je medewerker de Bezoekerspassen op de dag zelf ophalen bij een van de Doorlaatposten. De bezoekers moeten daarbij aanwezig zijn.

Meer over Bezoekerspassen

Meer informatie over het aanvragen van een Bezoekerspas: