Aanvragen of verlengen - Werkgevers

Als werkgever ben je verantwoordelijk voor het aanvragen en verlengen van Schipholpassen voor je medewerkers. Lees hoe je dit zo snel en eenvoudig mogelijk doet.

Werkwijze

Inloggen, aanvragen goedkeuren, muteren: Schipholpassen vraag je eenvoudig aan in de digitale webportal eVesta. Alle handtekeninggemachtigden van bedrijven op Schiphol hebben toegang. Om in te loggen en te ondertekenen ontvang je een ‘respons code’ via je mobiele telefoon.

Let op: het gebruik van eVesta en de bijbehorende inlogcodes zijn strikt persoonsgebonden.

Handtekeninggemachtigde & eVesta-assistent

Als werkgever kun je zelf een handtekeninggemachtigde en een eVesta-assistent aanwijzen. Zorg dat zij alle benodigde autorisaties hebben voor jouw werknemers. De eVesta-assistent kan alleen voorbereidend werk doen, zoals het klaarzetten van pasaanvragen. De handtekeninggemachtigde kan tekenen voor aanvragen.

Aanvragen, registreren en wijzigen

Neem contact op met een medewerker van de afdeling Area & Access Control via access@schiphol.nl of via telefoon nummer 020 - 601 3930 voor de volgende zaken:

  • Aanmelden of wijzigen van bedrijfsprofiel
  • Aanmelden of wijzigen van een eVesta-assistent
  • Aanmelden of wijzigen van een handtekeninggemachtigde
  • Informatie over de handtekeninggemachtigde, eVesta-assistent of het bedrijfsprofiel

Tip: gegevens uit het bedrijfsprofiel staan ook in eVesta.

Hulp nodig?

Je vindt meer informatie over het aanvragen en verlengen van Schipholpassen via: