Mogelijkheden op de Schiphol website en in de app: De persoonlijke reisassistent

Schiphol wil reizigers 24 uur per dag voorzien van persoonlijk reisadvies. Dit doen we op basis van data en persoonlijke context en voorkeuren. Omdat veel reizigers online hun vluchtinformatie opzoeken, geeft Schiphol reisadviezen via www.schiphol.nl en de Schiphol app. Reizigers kunnen actuele vluchtinformatie bekijken, plattegronden raadplegen om winkels, restaurants, airline lounges en andere voorzieningen te vinden, een parkeerplek reserveren en vervoer naar Schiphol regelen. Privium leden kunnen bovendien gebruikmaken van ‘Mijn Schiphol’, een persoonlijke omgeving op de Schipholwebsite.

Persoonlijke reisschema’s en vluchtupdates

Als reizigers op vluchtnummer zoeken via de website en/of de app, verschijnt in één oogopslag alle belangrijke vluchtinformatie. We tonen een volledig reisschema, inclusief actuele wachttijden bij de security filter. Reizigers kunnen er meteen voor kiezen om op de hoogte te blijven van hun vlucht. Door vluchtupdates via sms of pushnotificaties aan te zetten, ontvangen reizigers zo snel mogelijk een melding als er bijvoorbeeld een vertraging of gatewijziging is.

Een parkeerplek reserveren

Steeds meer zaken worden mobiel geregeld, zoals het boeken van een hotel. Het doel van Schiphol is dat reizigers met hetzelfde gemak een parkeerplaats bij Schiphol kunnen reserveren. Via de website en in de Schiphol app kunnen reizigers kiezen uit verschillende parkeeropties en meteen de gewenste parkeerplek reserveren.

Mijn Schiphol

Deze omgeving binnen de Schiphol website is een persoonlijk stukje Schiphol voor reizigers. Nu nog exclusief voor Privium leden, binnenkort voor alle reizigers die een Mijn Schiphol account aanmaken. Privium leden kunnen in Mijn Schiphol hun gegevens bekijken, beheren en wijzigen op alle devices, waar en wanneer ze maar willen. Bovendien kunnen ze hun Privium Plus parkeerplek boeken en Privium facturen bekijken.

Alles bij de hand via web en app

  • Realtime vluchtinformatie en updates
  • Gepersonaliseerde reisschema’s voor vertrekkende vluchten
  • Realtime wachttijden bij security om lange wachtrijen te vermijden
  • Makkelijk parkeerplekken reserveren
  • Korting met de Shopping @Schiphol voucher in de app
  • Een interactieve kaart om te oriënteren op de luchthaven

Schiphol verbetert de website en app continu om reizigers beter te bedienen.

Lees ook de vorige blogs

  • Tap&go met je Digital Travel Credential!

    Gepubliceerd op:

    Kun je met een digitaal reisdocument sneller boarden en de grens passeren? Op verzoek van de EU testen we samen met de overheid en KLM een DTC.

  • Test afvangen ultrafijnstof met druppels

    Gepubliceerd op:

    We werken hard aan het verminderen van de hoeveelheid ultrafijnstof. Een mogelijkheid is het gebruik van waterdruppels om ultrafijnstof uit de lucht te halen.

  • Autonome Bussen

    Gepubliceerd op:

    Onze ambitie: tegen 2050 's werelds meest duurzame en toonaangevende luchthavens exploiteren. Daarom starten we met het testen van autonome bussen op airside.