Warm welkom voor conferentiegangers: ERS op Schiphol

Het congres van de European Respiratory Society (ERS) is een enorm internationaal evenement, en in 2015 had Amsterdam de eer om het te organiseren. Meer dan 23.000 bezoekers uit Nederland en de rest van de wereld kwamen uiteindelijk op het congres af. Dankzij een ijzersterk mediaplan met een uitgekiende middelenmix gaven we ze een warm welkom op de luchthaven.

Advertising case ERS header

De rol van Schiphol

Mede door de uitstekende bereikbaarheid is Amsterdam bij uitstek geschikt voor internationale conferenties, beurzen en andere evenementen. Vele (potentiële) bezoekers en andere reizigers zetten hier in de periode rond het congres voet aan de grond. Het ideale moment om ze op het evenement te wijzen en bewust te maken van het belang van gezonde longen en schone lucht.

Impact door herhaling

ERS en partner I amsterdam zetten verschillende mediaproducten in, verspreid over de luchthaven. Bij het uitstappen trok een Giant Lightbox meteen de aandacht van reizigers. Terwijl ze op hun bagage wachtten, kregen ze aanvullende informatie via ons lightboxnetwerk en de digitale schermen boven de bagagebanden. Ook op Plaza was ERS niet te missen, dankzij de Vision Square lightbox en Astrovision op het Jan Dellaertplein.

Plattegrond advertising case ERS

Resultaten

Dankzij de uitgekiende middelenmix werden aankomende reizigers op verschillende momenten met verschillende boodschappen bereikt. Tijdens de campagneperiode zijn zo’n 940.000 mensen langs de Giant Reclaim Lightboxes gelopen en hadden meer dan 1,5 miljoen reizigers de kans om de advertenties bij de bagagehallen te zien.

“De positionering media en middelen is erg goed uitgepakt. De mensen die ik sprak, waren allemaal onder de indruk van de advertenties op de luchthaven. Ik ben tevreden over het resultaat van de campagne. Mede door te adverteren op Schiphol hebben we onze doelstellingen behaald.”
Steve Sealy, Associate Director ERS