Warm welkom voor conferentiegangers: ERS op Schiphol
Het congres van de European Respiratory Society (ERS) is een enorm internationaal evenement, en in 2015 had Amsterdam de eer om het te organiseren. Meer dan 23.000 bezoekers uit Nederland en de rest van de wereld kwamen uiteindelijk op het congres af. Dankzij een ijzersterk mediaplan met een uitgekiende middelenmix gaven we ze een warm welkom op de luchthaven.

De rol van Schiphol
Mede door de uitstekende bereikbaarheid is Amsterdam bij uitstek geschikt voor internationale conferenties, beurzen en andere evenementen. Vele (potentiële) bezoekers en andere reizigers zetten hier in de periode rond het congres voet aan de grond. Het ideale moment om ze op het evenement te wijzen en bewust te maken van het belang van gezonde longen en schone lucht.
Impact door herhaling
ERS en partner I amsterdam zetten verschillende mediaproducten in, verspreid over de luchthaven. Bij het uitstappen trok een Giant Lightbox meteen de aandacht van reizigers. Terwijl ze op hun bagage wachtten, kregen ze aanvullende informatie via ons lightboxnetwerk en de digitale schermen boven de bagagebanden. Ook op Plaza was ERS niet te missen, dankzij de Vision Square lightbox en Astrovision op het Jan Dellaertplein.

Resultaten
Dankzij de uitgekiende middelenmix werden aankomende reizigers op verschillende momenten met verschillende boodschappen bereikt. Tijdens de campagneperiode zijn zo’n 940.000 mensen langs de Giant Reclaim Lightboxes gelopen en hadden meer dan 1,5 miljoen reizigers de kans om de advertenties bij de bagagehallen te zien.
“De positionering media en middelen is erg goed uitgepakt. De mensen die ik sprak, waren allemaal onder de indruk van de advertenties op de luchthaven. Ik ben tevreden over het resultaat van de campagne. Mede door te adverteren op Schiphol hebben we onze doelstellingen behaald.”
Steve Sealy, Associate Director ERS
-
Digital Reclaim Network
- Verspreid je boodschap bij de bagageband
- Te zien op de schermen boven elke bagageband
- Opvallend naast schermen met bagage-info
- Mensen kijken lang naar de schermen
-
Schengen Arrivals Giant Lightbox
- Bereik reizigers vlak voor de bagagehal
- Opvallend door unieke ronding
- Bereik alle original destination Schengen-passagiers
-
D1-pier Arrivals Giant Lightbox
- Bereik aankomende reiziger voor paspoortcontrole
- Hangt langs looproute alle D2-reizigers
- Reizigers lopen er recht op af
-
Reclaim Lightbox Network
- Adverteer bij binnenkomst van de bagagehallen
- Bereik alle aankomende non-Schengen reizigers
-
Vision Square Lightboxes
- Bereik allerlei soorten Schiphol-bezoekers
- Enorm scherm: 8 bij 6 meter
- Valt erg op naast het bewegende Astrovision
- Hangt bij druk plein (naast Schiphol Plaza)
- Veel wachtende mensen bij bushaltes en taxistandplaatsen