Dior straalt off- én online met kerstactie op Schiphol: Dior’s kerstcampagne

Tijdens de toch al magische weken rond kerst en oud & nieuw was Dior het stralende middelpunt van Lounge 2. Het wereldberoemde parfum-, cosmetica- en modemerk gaf Schiphol extra glans met een enorme, elegante kerstboom en verschillende promotieacties in en rond een aantal (pop-up)stores. Het resultaat: 54% meer omzet op de luchthaven in december, en erg veel aandacht op social media.

Dior geeft Lounge 2 extra glans

Van begin november tot eind december trok Dior op verschillende manieren de aandacht van miljoenen reizigers in Lounge 2. De opvallend versierde kerstboom was het stralende middelpunt in het winkelgebied waar veel luxemerken worden verkocht. Om de actie tijdens de feestdagen extra kracht bij te zetten, opende het merk van 1 t/m 31 december een weelderige pop-upstore midden in Lounge 2 en werden ze met instore promoties over de streep getrokken.

"Met de kerstactie hebben we bijgedragen aan stralende feestdagen op Schiphol en gaven we reizigers 24-karaats cadeausuggesties, zoals luxe geuren en cosmetica.” - Vanessa Roy, Trade Marketing Group Manager Dior

Plattegrond Dior kerstcampagne

Klinkende resultaten rond de kerstdagen

Om een goed beeld te krijgen van de campagneresultaten, vergelijken we Dior’s verkoopcijfers met de gemiddelde opbrengst van vergelijkbare merken in november en december 2017. De gemiddelde parfum- en cosmeticaverkopen in Lounge 2 stegen in die periode met gemiddeld met 5%, terwijl de verkoopgroei van Dior ruim tien keer zo groot was: 54%.

Social sensatie

De karakteristieke kerstboom van Dior sprong niet alleen in het oog bij de vele reizigers op Schiphol, maar zorgde ook online voor veel opschudding. Van backpacker tot topmodel en van zakenreiziger tot fashion blogger: via hun favoriete kanalen deelden ze massaal foto’s van zichzelf met de zilver-gouden reus. Dankzij een stortvloed aan posts op platforms als Facebook, Twitter/X en Snapchat ging Dior de hele wereld over. Zo kreeg een foto van een bekend Nederlands topmodel ruim 208.000 likes op Instagram.