Een customer journey vol kattenkwaad: Reis mee met Felix

Voor passagiers aan boord stappen via onze gates, hebben ze er al een kleine reis op zitten. Op Schiphol begint de customer journey voor reizigers bij de toegangswegen naar de luchthaven, en hij eindigt als ze met hun koffer het luchthavengebouw verlaten. Benieuwd naar deze klantreis? Felix – de ondeugendste kat van Nederland – laat je zien wat er ‘onderweg’ allemaal kan.

Campagne met meerdere touchpoints

Grote kans dat je Felix kent. Dit ondeugende katertje is al jaren het boegbeeld van Felix kattenvoer, een label van Nestlé Purina Petcare. Met zijn dekselse streken en catchy themesong veroverde hij in de jaren 80 en 90 de harten van tv-kijkers over de hele wereld. Afgelopen zomer zorgde hij met zijn kattenkwaad voor veel lachende gezichten op de luchthaven.

Dankzij een uitgebreide campagne met meerdere touchpoints hebben miljoenen vakantiegangers Felix gespot op verschillende plekken op en rond Schiphol. Felix is bezig met zijn wereldwijde Up To Mischief Tour en na vertrek in Londen was hij ook een poosje in Amsterdam.

  1. Billboard langs de A4
    Brengers, halers, reizigers en tienduizenden dagelijkse automobilisten zagen Felix op een gigantische billboard langs de A4, spelend op een rolkoffer: ready for take-off!

  2. Snap-Fly: de levensgrote photo booth van Schiphol
    Bij vakanties horen kiekjes. Felix hielp passagiers een pootje met hun eerste snapshots in de Snap-Fly, een levensgroot fotohokje. Hierin konden reizigers foto’s maken tegen te gekke achtergronden. Ze zagen pas achteraf dat Felix stiekem het beeld was ingeslopen.

  3. Panorama-poes
    Op weg naar de vertrekhallen passeerden reizigers zo het volgende niet te missen touchpoint : boven de roltrap richting de incheckbalies hing een gigantische panorama-banner van Felix.

  4. Kattenkwaad op scherm
    Ook richting de gates toverde Felix regelmatig even z’n kop tevoorschijn. Mensen die van, naar en via Schiphol reisden, hebben de kattengrappen op de digitale schermen zéker voorbij zien komen.

  5. Niet op de bagageband lopen!
    Nee, daar trok Felix zich weinig van aan. De kleine zwart-witte doerak liet je zelfs niet met rust na een lange vlucht. Overal zagen reizigers pootafdrukken op de bagagebanden. Een leuke reminder voor katteneigenaren om onderweg naar huis nog even iets lekkers voor hun spinnende huisgenoot te kopen.

Meer weten?

Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken die Felix! Maar bij Schiphol Media zien we zijn streken met liefde door de vingers. Benieuwd welke klantreis we voor jouw merk kunnen opzetten? Neem gerust contact op.