Verwerking van gegevens: Website

Welke (persoons)gegevens verwerken wij?
Als jij een website van Schiphol bezoekt, dan slaan wij het IP-adres op van het apparaat waarmee je dat doet. Ook kunnen we cookies op jouw apparaat plaatsen. Wil je daar meer over weten? Lees dan ons cookie-statement.

Daarnaast kan je via de website van Schiphol op allerlei manieren (persoons)gegevens achterlaten als je diensten van ons afneemt:

  • Shopping @Schiphol kortingsvoucher:
    Het is mogelijk onze Shopping @Schiphol kortingsvouchers via de website te bestellen. Om deze toe te sturen, verwerken wij jouw geslacht, voor- en achternaam, de vertrekdatum van je vlucht en je e-mailadres.
  • Click & Collect: Via de website van Schiphol kan je producten vooraf bestellen en ophalen op de dag van je vertrek. Lees dan het privacystatement over Click & Collect.
  • Lost & found:
    Als jij iets hebt verloren dan kun je een beschrijving van hetgeen jij hebt verloren, je naam, e-mailadres en telefoonnummer (niet verplicht) via de website bij Schiphol achterlaten.
  • Feedback:
    Via de website kan jij Schiphol feedback geven. Wij vragen daarbij niet om je contactgegevens. Het is niet de bedoeling informatie die tot jou te herleiden is, op te nemen in jouw feedback.
  • Vluchtnotificatie:
    Via de website kan je vragen per sms informatie te ontvangen over de vluchten van en naar Schiphol. Wij vragen hiervoor je telefoonnummer, vluchtnummer en vluchtdatum.
  • Parkeren:
    Via de website van Schiphol kan je een parkeerplaats reserveren op Schiphol. Wil je daar meer over weten? Lees dan het privacystatement over parkeren.
  • Nieuwsbrief:
    Via de website van Schiphol kan jij verschillende nieuwsbrieven aanvragen. Klik hiervoor op de nieuwsbrief-button.
  • Klantcontact:
    Via de website kan je op verschillende manieren contact opnemen met Schiphol. Wil je daar meer over weten, klik dan op ‘contact met Schiphol’.
  • VIP:
    Via de website kan jij een VIP-dienst aanvragen. Wil je daar meer over weten? Lees dan het privacystatement over de VIP-service.
  • Privium:
    Via de website kan jij een Privium-lidmaatschap aanvragen. Wil je daar meer over weten? Lees dan het privacystatement van Privium.

Waarom verwerken wij jouw persoonsgegevens?

  • Shopping @Schiphol kortingsvoucher:
    Jouw contactgegevens gebruiken wij om jou de Shopping @Schiphol korting voucher te kunnen toesturen en je eventueel te benaderen met (commerciële) berichten, waaronder een herinnering op de dag dat jouw vlucht staat gepland. Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het verwerken van jouw gegevens.
  • Lost & found:
    Jouw contactgegevens gebruiken we om contact met jou op te nemen. Wij hebben daarom een gerechtvaardigd belang bij het verwerken van jouw gegevens. We gebruiken contactgegevens niet voor andere doeleinden.
  • Feedback:
    Het is niet de bedoeling om bij het geven van feedback persoonsgegevens te verstrekken aan Schiphol. Doe je dat toch, dan zullen we deze direct verwijderen.
  • Vluchtnotificatie:
    Jouw telefoonnummer gebruiken we om jou een of meerdere sms-berichten te sturen met informatie over jouw vlucht. Wij hebben daarom een gerechtvaardigd belang bij het verwerken van jouw telefoonnummer. We gebruiken jouw telefoonnummer niet voor andere doeleinden.

Hoelang bewaren wij jouw gegevens?

  • Shopping @Schiphol kortingsvoucher:
    Indien je je hebt opgegeven voor de nieuwsbrief, zullen we je e-mailadres bewaren, totdat jij je uitschrijft voor de nieuwsbrief. In elke (commerciële) nieuwsbrief zit een afmeld mogelijkheid.
  • Lost & found:
    Jouw contactgegevens verwijderen wij zodra we jouw verloren product hebben teruggevonden.
  • Feedback:
    Het is niet de bedoeling om bij het geven van feedback persoonsgegevens te verstrekken aan Schiphol. Doe je dat toch, dan zullen we deze direct verwijderen.
  • Vluchtnotificatie:
    Jouw telefoonnummer verwijderen we zodra jouw vlucht is vertrokken of geland.

Met wie delen wij jouw gegevens?

  • Shopping @Schiphol kortingsvoucher:
    Wij delen jouw gegevens niet met de winkels op Schiphol. De voucher is anoniem. Het kan zijn dat Schiphol jouw emailadres deelt met een aanbieder van social media diensten, zodat Schiphol aan jou (of andere) relevante berichten kan tonen via deze social media platforms.
  • Lost & found:
    Als jouw verloren voorwerp mogelijk bij een luchtvaartmaatschappij is gevonden, kunnen we jouw gegevens met de luchtvaartmaatschappij delen.
  • Feedback:
    Feedback delen we nooit met derden op een wijze die herleidbaar is tot een persoon.
  • Vluchtnotificatie:
    Jouw telefoonnummer delen we niet met derden.

Wie is verwerkingsverantwoordelijke?
Schiphol Nederland B.V.

Deze versie is van 21 december 2020.