Evelien Klop aan het woord - Marketing communicatiespecialist

Magisch, bruisend, druk… iedereen heeft een beeld van Schiphol. Een beeld dat deels wordt gevormd door eigen waarnemingen en door invloeden van buitenaf. Bijvoorbeeld door reclame-uitingen. Evelien Klop is Marketing Communicatiespecialist en brengt het winkel- en parkeeraanbod op de luchthaven onder aandacht van de reiziger.

Naam: Evelien Klop
Functie: Marketing Communicatiespecialist
Leeftijd: 34
In dienst sinds: Maart 2011
Opleiding: Master in Marketing

Marketing Communicatiespecialist

Schiphol is een wereld op zich. Een plek waar mensen reizen of forenzen. Ontspannen of haasten. Werken of recreëren. ‘Daardoor beleeft iedereen de luchthaven op zijn eigen manier’, zegt Evelien. ‘Dat begint al voordat mensen hier arriveren. Bijvoorbeeld door het bezoek aan de website of door het reserveren van een parkeerplek in de Schiphol App. Samen met mijn collega’s ben ik verantwoordelijk voor de boodschappen die we hierover naar buiten brengen. Of dat nu via online bannering is, op de radio, in een magazine of in de terminal zelf.’

Blik in de toekomst

Met ruim vijf jaar werkervaring weet Evelien dat banen op Schiphol vrijwel altijd uitdagend zijn. ‘Schiphol is een gaaf, dynamisch bedrijf dat hard groeit. Daarvan profiteer je als medewerker op allerlei manieren. Je kunt meegroeien, mee-ontwikkelen en steeds weer nieuwe ervaringen opdoen. Maar het betekent ook dat je van verandering moet houden en meegaat in ontwikkelingen. De luchthaven digitaliseert. En groene garages – speciaal voor elektrische auto’s – zijn misschien wel de toekomst. Zulke dingen zijn leuk om over na te denken. Het Schiphol van nu is over tien jaar weer totaal anders.'

Waardering

Waarom zij het werken op Schiphol zo leuk vindt? ‘Schiphol doet veel voor haar werknemers en daaruit spreekt waardering. Dat zit soms in de kleine dingen. Een eindejaarsgeschenk, de mogelijkheid om thuis te werken of een training. Mensen denken vaak dat Schiphol erg gelaagd is omdat het een grote corporate is, maar ik vind juist dat er goed naar mensen wordt geluisterd. Er wordt altijd gedacht in mogelijkheden en de doorgroeimogelijkheden zijn goed. Als je bijvoorbeeld een keer van de commercie naar de operatie wilt, dan kan dat. Of andersom. Misschien zet ik zo’n stap nog weleens. Maar nu niet, ik heb nog teveel leuke dingen te doen.’