Vergoeding gemiste vlucht aanvragen


Heb je tussen 23 april en 11 augustus 2022 of op 12 september 2022 als gevolg van de wachtrijen voor de securitycheck op Schiphol je vlucht gemist en kosten gemaakt? Wellicht kom je dan in aanmerking voor de tijdelijke compensatieregeling die wij, luchthaven Schiphol, in het leven hebben geroepen. We vragen je onderstaand formulier in te vullen. Op basis van de door jou ingevulde gegevens bepalen we of je in aanmerking komt voor een tegemoetkoming.


Persoonlijke informatie

Dien je ook namens andere passagiers een compensatieverzoek in?

Geef dan ook hun persoonlijke gegevens en adresgegevens op.

Wat is de reden dat je het verzoek mede namens hen doet?


Vlucht informatie

Geef hier een korte feitelijke beschrijving van wat er is gebeurd, hoeveel compensatie je aanvraagt en waarom je deze compensatie aanvraagt.

Wat zijn de vlucht gegevens van de gemiste vlucht?

Met ingecheckte ruimbagage?

Heb je kosten gemaakt voor een vervangende vlucht? Zo ja, vul dan ook die vlucht gegevens in


Upload bewijs waaruit blijkt dat je ruim op tijd in de terminal van Schiphol aanwezig was.

Bijvoorbeeld een parkeerticket met inrijdtijd, een uitcheckbewijs van het treinstation, een foto met tijdsaanduiding, een whatsapp bericht, etc.

Bewijsstukken en betaalbewijzen van de kosten die je hebt gemaakt door het missen van je vlucht

De boekingsbevestigingen van bijvoorbeeld accommodatie en excursies dienen op naam te staan van een van de personen namens wie het compensatieverzoek wordt ingediend.



Terugbetaling

Het IBAN-nummer en de tenaamstelling van de bankrekening waarnaar we de vergoeding over kunnen maken



Voor het controleren van jouw verzoek om vergoeding verwerken wij jouw persoonsgegevens. Hier kun je lezen hoe wij met deze gegevens omgaan. Als je het formulier ingevuld opstuurt, ga je akkoord met het verwerken van jouw persoonsgegevens zoals in het privacystatement is opgenomen.

Let op: de maximaal toegestane bestandsgrootte van alle bijlagen samen is 20mb.