Praktische informatie: Alles wat je wilt weten over winkelen

Schiphol is in de eerste plaats een luchthaven, maar eigenlijk ook een enorm winkelcentrum. In grote lijnen gelden hier dezelfde regels en voorwaarden, maar op een paar praktische punten zijn er wel degelijk verschillen.

Winkelen na je reis

Terug van je reis en wil je nog even snel wat inkopen doen? Op Schiphol Plaza vind je een ruime keuze aan winkels. Voor je dagelijkse boodschappen, een nieuwe outfit of de beste cadeaus.

Hoe laat gaan de winkels open?

Schiphol slaapt nooit en de winkels op de luchthaven hebben ruime openingstijden. De shops na security zijn van anderhalf tot een uur voor vertrek van de eerste vlucht geopend. Een half uur voor vertrek van de laatste vlucht van de dag sluiten ze pas weer.

Lees meer over onze openingstijden
Vind alle winkels op de plattegrond

Waarom moet je je boardingpass laten zien bij het afrekenen?

Winkeliers op Schiphol zijn vanwege douanebepalingen verplicht om bij te houden welke aankopen de EU verlaten, en welke niet. Daarnaast kunnen ze op deze manier onderscheid maken tussen reizigers en medewerkers van de luchthaven. Voor deze tweede groep gelden de (taxfree-)kortingen namelijk niet.

Wat mag je (niet) meenemen op reis?

Alles wat je na security op Schiphol koopt, mag je meenemen het vliegtuig in. Wil je weten onder welke voorwaarden? Vraag het medewerker in de winkel, bijvoorbeeld bij het afrekenen. Voor producten die je ergens anders hebt gekocht, gelden de algemene bagageregels. Let daarbij vooral op de verschillen tussen hand- en ruimbagage.

Bekijk de bagageregels

Kan ik taxfree winkelen als ik binnen Europa vlieg?

Het maakt niet uit waar je heen gaat, als je vanaf Schiphol vliegt kun je shoppen tegen taxfree prijzen in de winkelgebieden na security.

Lees alle informatie die je moet weten over taxfree winkelen op Schiphol.

Krijg ik garantie op de producten die ik op Schiphol koop?

Op alle artikelen zonder houdbaarheidsdatum die je op Schiphol koopt, krijg je twee jaar wereldwijde garantie. Heb je binnen veertien dagen na aankoop problemen? Dan krijg je zelfs je geld terug of mag je het product ruilen. Gaat het product na die periode kapot of werkt het niet meer zoals het hoort, neem dan meteen contact op met de winkel waar je het hebt gekocht. Het adres en telefoonnummer staan op de kassabon.

We nemen elke klacht serieus en doen we er alles aan om je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Als blijkt dat je inderdaad recht hebt op garantie, leggen we een vervangend artikel voor je klaar of sturen we dit naar je op.

Niet tevreden over je aankoop?

Neem dan contact op met de winkel waar je het artikel hebt gekocht. Het adres en telefoonnummer staan op de kassabon. Als je binnen 14 dagen na de aankoop contact met de winkel opneemt, kun je het artikel sowieso terugsturen. Heb je na de termijn van twee weken problemen met je product? Dan valt dit mogelijk binnen de garantie. Ook in dat geval helpt de winkel je graag verder.

Kan ik gebruikmaken van Shop & Collect?

Shop & Collect is alleen voor reizigers met een vlucht binnen de EU. Als je binnen de EU vliegt en Schiphol uiteindelijk weer als eindbestemming hebt, kun je gebruikmaken van de Shop & Collect service.

Lees hier alles over Shop & Collect op Schiphol.

Staan op de See Buy Fly site alle producten van Schiphol?

Nee, op de See Buy Fly website tonen wij alleen de Special Offers van de maand. Dit zijn speciale producten met scherpe prijzen, speciaal voor jou. Maar dit is dus niet het hele assortiment. Schiphol heeft een enorm breed en diep assortiment met duizenden producten. Helaas is het nu nog niet mogelijk om het totale productaanbod te tonen. Maar als je een vraag hebt over (de aanwezigheid van) een specifiek product, kun je ons e-mailen!

Hoe kom ik er achter of een specifiek product beschikbaar is op Schiphol?

Heb je een vraag over (de aanwezigheid van) een specifiek product of Special Offer op Schiphol? Stuur ons je vraag per e-mail. Wij beantwoorden deze dan zo snel mogelijk.

Kan ik een product of Special Offer reserveren?

Helaas is het niet mogelijk om producten of Special Offers te reserveren. Heb je een vraag over (de aanwezigheid van) een specifiek product of Special Offer op Schiphol? Stuur ons je vraag per e-mail. Wij beantwoorden deze dan zo snel mogelijk.

Heb ik altijd de laagste prijs garantie op Schiphol?

Veel Special Offers krijgen in onze winkels het label ‘Laagste Prijs Garantie’, of ‘Lowest Price Guarantee’. Je herkent deze aanbiedingen aan de blauwe pijl. De prijs van deze producten is de laagste in alle Nederlandse winkels. Alleen wanneer je in onze winkels producten met een blauwe pijl ziet, weet je zeker dat je de laagste prijs betaalt. En als je het artikel ergens anders toch goedkoper vindt, betalen wij het verschil terug. Dat garanderen wij!

Bekijk de voorwaarden die van toepassing zijn op de laagsteprijsgarantie.

Korting op jouw aankopen

See Buy Fly heeft een cadeautje voor jou: € 5,- extra shopkorting bij aankoop van drank, chocolade, parfum, cosmetica en zonnebrillen! Vraag de kortingsvoucher nu aan en ontvang korting op de aankopen die je doet, voordat je de gate opzoekt.