Nieuws: Winnaars Schiphol Business Awards 2019 bekend

Afgelopen week zijn de Schiphol Business Awards op de luchthaven uitgereikt voor de meest innovatieve en bijzondere prestaties van Schiphol’s business partners. Eens temeer werd het belang van gastvrijheid en persoonlijke service benadrukt bij het bieden van een optimale winkel- en reiservaring.

Gepubliceerd op: 17 februari 2020

Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol:
“We zijn als luchthaven volop in beweging. Met de wensen van onze reizigers in het achterhoofd, kijken we continu naar een optimalisatie van ons winkel-, horeca- en mobiliteitsaanbod en onze services. Dat doen we in nauwe samenwerking met onze business partners. Zij zijn van groot belang voor Schiphol. Met hen bieden we passagiers een winkel- en reiservaring op weg naar hun volgende bestemming waarbij kwaliteit, inspiratie, gastvrijheid en een excellente service voorop staan. Jaarlijks reiken we de awards uit aan teams en medewerkers die een buitengewone prestatie leveren op het gebied van innovatie, teamspirit, omzet, gastvrijheid & service en verbinding.”

HMSHost International, het kloppende hart achter de meeste food & beverage op Schiphol, sleepte de Innovation Award voor het duurzaamheidsconcept Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek in de wacht. Als antwoord op voedselverspilling, krijgen verloren groenten een tweede leven doordat ze worden gebruikt voor smaakvolle soepen die in de winkel op Schiphol Plaza worden verkocht. De soepen worden gemaakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, zodat er ook geen talent wordt verspild.

De winnaar van de Team Spirit Award is het Food Professionals Team van HMSHost International. Dit team van horecamensen deelt met passie en trots zijn kennis met nieuwe collega’s. Niet vanuit een klaslokaal maar bij en met leveranciers waar zij producten proeven, ruiken, ervaren en zelf beleven. Zo worden collega’s optimaal klaargestoomd voor de praktijk waar zij reizigers verrassen met een persoonlijke en vakkundige service. Het resultaat getuigt van bijzonder teamwork.
Door het jaar heen vinden op Schiphol onderzoeken en mistery visits plaats, waarbij de totale ervaring wordt gescoord op klantvriendelijkheid en servicegerichtheid. Avis Budget Autoverhuur wist de meeste punten te scoren en won hiermee de Hospitality & Service Award.

De Growth Award is in het leven geroepen om business partners met de grootste financiële groei te bekronen. Deze werd uitgereikt aan Enterprise Rent-A-Car (landside) en SSP Nederland (airside).

De Connection Award is voor de meest gastvrije werknemer op Schiphol. De winnaar: Dalibor Stanic, medewerker van Sixt, werd door zijn collega’s voorgedragen voor deze award.

De business partners in retail, horeca, services en parking & mobility services dingen ieder jaar mee naar de felbegeerde awards in diverse categorieën. Een overzicht van de winnaars:

  • Connection Award – Dalibor Stanic, Sixt
  • Growth Award – Enterprise Rent-A-Car en SSP Nederland
  • Hospitality & Service Award – Avis Budget Autoverhuur
  • Innovation Award – HMSHost International
  • Team Spirit Award – HMSHost International