Schiphol is WeChat Pay’s eerste Flagship Smart Airport in Europa
WeChat is niet meer uit het dagelijks leven van Chinezen weg te denken. De multifunctionele app met functies als chatten, social media en de betaalmogelijkheid WeChat Pay heeft meer dan een miljard actieve gebruikers. Als eerste Flagship Smart Airport in Europa bieden wij onze Chinese passagiers nu als integraal onderdeel van de app een op maat gemaakte reis-en winkelervaring. Daarmee spelen we in op de vraag van deze groeiende groep reizigers.
Gepubliceerd op: 17 juni 2019
Zo kunnen zij browsen door het aanbod van nagenoeg alle winkels en een bestelling plaatsen die voor vertrek kan worden opgehaald. Afrekenen verloopt via WeChat Pay. Daarnaast bieden we specifieke reis- en vluchtinformatie en een klantenservice die 24/7 bereikbaar is.
In deze video laten we je zien hoe het werkt:
Ieder jaar stijgt het aantal Chinese passagiers op Schiphol. In 2018 telde Schiphol meer dan 500.000 vertrekkende Chinese passagiers.
Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol: “We houden digitale trends en innovaties nauw in de gaten om de reiservaring en beleving van reizigers op Schiphol te blijven optimaliseren. We zijn enorm trots dat we als eerste luchthaven in Europa onze Chinese reizigers alle gemakken van WeChat kunnen bieden. Door deze samenwerking bieden wij een op de behoefte van de Chinese passagier afgestemde reis- en winkelervaring waarbij gemak voorop staat.”