Assistentie op Schiphol: Aangepaste dienstverlening

Reis jij via Schiphol en heb je hierbij assistentie nodig? Dan wijzen we je graag op een aantal aanpassingen in onze dienstverlening in verband met de coronamaatregelen.

  • De veiligheid en het welzijn van onze passagiers én onze medewerkers staan op Schiphol altijd voorop. Vanzelfsprekend nemen wij alle maatregelen rondom Covid-19 in acht en maken we de hulpmiddelen die we gebruiken om jou te ondersteunen extra schoon. Als we je assisteren tijdens jouw reis, houden onze medewerkers daar waar mogelijk 1,5 meter afstand. Desondanks blijven we je uiteraard graag bijstaan.

  • Kom je na het inchecken naar de Assistentiebalie? Dan vragen we de wegbrengers na het inschrijven de ruimte alvast te verlaten. Om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen in onze wachtruimte mag er maximaal één wegbrenger aanwezig blijven.

  • Als het instappen voor vertrek al is begonnen, wachten wij totdat de aviobrug leeg is. Zo zorgen we dat we 1,5 meter afstand tot de overige passagiers bewaren.

  • In onze voertuigen op het platform mag, in het kader van de coronamaatregelen, maar een beperkt aantal passagiers tegelijkertijd vervoerd worden. Het is daarom mogelijk dat we meerdere keren op en neer moeten rijden van of naar het vliegtuig. We vragen hiervoor je begrip.

  • Wij vragen je vriendelijk een mondkapje te dragen op de luchthaven. Dat is sinds 1 december 2020 verplicht.

  • Uiteraard dragen ook onze medewerkers een mondkapje en handschoenen. Bij tiltaken dragen wij daarnaast ook een beschermend pak. We doen dit in overeenstemming met de richtlijnen van het RIVM. Na iedere taak maken onze medewerkers de contactpunten van het gebruikte materiaal schoon.

  • Kom je met het vliegtuig aan op Schiphol? Dan vragen we je te wachten tot alle andere passagiers zijn uitgestapt. Onze medewerkers staan daarna klaar om je verder te begeleiden. Zorg er wel voor dat de crew weet dat je extra begeleiding krijgt. Onze medewerkers bespreken het aantal PRM-passagiers namelijk met de crew.

  • Je kunt ons zoals altijd bereiken via de lokale belpalen en Assistentiebalies op Schiphol. Ben je tussen 21:30 uur en 05:00 uur op de luchthaven en heb je tijdens deze uren assistentie nodig? Vraag dit dan aan via 020-2065411.