Nieuws: Vooruitblik vliegverkeer 15 - 21 maart 2021

Komende week verwachten we gemiddeld 385 vluchten per dag op Schiphol. De vliegtuigen zullen met name landen op en opstijgen vanaf de Kaagbaan en de Zwanenburgbaan. In piekmomenten die we met name ’s ochtends en ’s avonds verwachten, kan de Buitenveldertbaan worden ingezet als tweede start- of landingsbaan. Ook kunnen vliegtuigen in piekmomenten landen op de Schiphol-Oostbaan, wanneer de Buitenveldertbaan bijvoorbeeld door weersomstandigheden niet inzetbaar is.

Download de volledige factsheet via bezoekbas.nl.

Gepubliceerd op: 12 maart 2021

Onderhoud Polderbaan tot 10 mei

Door de strenge vorstperiode in februari hebben de werkzaamheden voor het groot onderhoud aan de Polderbaan en aan de taxibanen bij de zuidzijde van de Zwanenburgbaan twee weken stilgelegen. Als gevolg hiervan lopen de werkzaamheden uit en is de Polderbaan tot en met 10 mei niet beschikbaar. In de periode daarna is de baan bij beperkt zicht niet inzetbaar vanwege de vervanging van het Instrument Landingssysteem (ILS), welke tegelijk met het groot onderhoud plaatsvindt. Bekijk de aangepaste planning en de impact van het baanonderhoud op het baangebruik op schiphol.nl/baanonderhoud.

Verwachte piekmomenten

In de week van 15-21 maart 2021 verwachten we dagelijks de volgende piekmomenten:

Startpieken:
- ‘s ochtends tussen 09.20 uur en 11.00 uur;
- ’s avonds tussen 20.20 uur en 21.20 uur.

Landingspieken:
- ’s ochtends tussen 07.20 uur en 08.40 uur;
- ’s avonds tussen 18.40 uur en 20.00 uur.

Terugblik 1-7 maart 2021

In de eerste week van maart waren er gemiddeld 399 vluchten per dag op Schiphol. Het grootste deel van deze vluchten is geland op of gestart vanaf de Kaagbaan en de Zwanenburgbaan. Vanwege korte werkzaamheden en weersomstandigheden is de Buitenveldertbaan op vier dagen op momenten ingezet als hoofd start- en landingsbaan. Daarnaast is deze baan gebruikt als tweede baan in piekmomenten. De Aalsmeerbaan is voornamelijk ingezet als tweede landingsbaan en is op een dag tijdelijk gebruikt als hoofdbaan voor starts en daarna voor landingen vanwege de variabele windrichting.

Bekijk de volledige vooruitblik en terugblik in de factsheet (pdf)