Tools & Services

Bij Royal Schiphol Group geloven we dat data en technologie onze reizigers, medewerkers en partners superkrachten geeft. We ontwikkelen tools en services om deze krachten te geven.

Self Service Units

24 uur per dag beschikbaar voor reizigers. Schiphol wil reizigers in de terminal 24/7 en 365 dagen per jaar nog beter en sneller helpen bij vragen of problemen. Daarom hebben we nieuwe informatiezones met vluchtinformatieschermen, Self Service Units (SSU) en digitale plattegronden geïntroduceerd.

De vooruitziende blik van Wilbur

Op drukke dagen verplaatsen zo’n 200.000 reizigers zich via de luchthaven. Eén van de ergernissen voor reizigers zijn de wachtrijen bij security. Schiphol zet technologie en data in bij het ontwikkelen van slimme oplossingen hiervoor. Wilbur is zo’n slimme toepassing.

De persoonlijke reisassistent

Schiphol wil reizigers 24 uur per dag voorzien van persoonlijk reisadvies. Dit doen we op basis van data en persoonlijke context en voorkeuren. Omdat veel reizigers online hun vluchtinformatie opzoeken, geeft Schiphol reisadviezen via www.schiphol.nl en de Schiphol app.