Interview Maud Schijen, product owner, Digital: Schiphol Today app voor Operations

Maud Schijen, product owner Digital, Schiphol

‘Tot voor kort deden floormanagers hun werk zonder digitale real time informatie. Met de nieuwe app, Schiphol Today, hebben ze nu in één oogopslag alle informatie die ze nodig hebben. Zo zijn ze beter voorbereid, werken efficiënter en hebben meer tijd voor hun kerntaak: het begeleiden van reizigers. Een floormanager ziet nu voordat hij naar z’n werk gaat thuis in de app in welk gebied hij staat, met wie en welke bijzonderheden er zijn, bijvoorbeeld een storing. En sommige taken, zoals het melden van een storing, kan nu digitaal zodat iedereen direct weet wat er speelt. Door de real time informatie kunnen floormanagers ook sneller reageren op veranderende omstandigheden. Als het aantal reizigers bij een check-in ineens wijzigt bijvoorbeeld, kunnen ze alvast de banklining uitzetten. Aanvankelijk had een aantal floormanagers best twijfels over de app, maar ze zijn nu allemaal zo enthousiast dat ze zelf met verbeteringen komen. En in de nabije toekomst starten we met het ontwikkelen van een app voor de authorities en airside support medewerkers.’