Rituals: Alles voor een ontspannen kerst

De feestdagen zijn over het algemeen een erg gezellige, maar vrij hectische tijd. Familiebezoek, cadeaus kopen, etentjes met vrienden, borrels met werk, en ga zo maar door. Dankzij de producten van Rituals kun je tussen alle drukte door toch elke dag even heerlijk ontspannen en van het moment genieten. Met die gedachte in het achterhoofd gaf het Nederlandse cosmeticamerk Schiphol kleur (en geur) tijdens het feestseizoen. Het thema? May all your wishes come true.

Kleine wensen, groot verschil

De Rituals kerstcampagne draait om alles wat we onszelf en elkaar vrijwel dagelijks wensen, zoals in het moment leven, minder stressen en genieten van de kleine dingen. Het merk gelooft dat iedereen wensen als deze waar kan maken, door alledaagse routines te veranderen in betekenisvolle rituelen. En daar kun je de luxeproducten van Rituals uitstekend bij gebruiken.

Touchpoints op Schiphol

Rond de feestdagen reizen er miljoenen mensen van, naar en via Schiphol. Rituals hielp ze een stapje terug te doen, even diep in te ademen en gewoon te genieten. Tijdens de complete passenger journey op de luchthaven werd hun aandacht op verschillende manieren getrokken.

  1. Oh Buddha-boom, oh Buddha-boom?

Reizigers werden op Schiphol Plaza verrast met een enorme Rituals-kerstboom, versierd met 900 ballen en 150 giftsets. Maar hun zintuigen werden ook op een andere manier geprikkeld. Rond deze groene gigant hing namelijk geen dennengeur, maar het verkwikkende aroma van The Ritual of Happy Buddha. Daarnaast werd op 63 Plaza-schermen een campagnevideo afgespeeld.

  1. Extra aanbod in de lounges

In Lounge 1 en 3 creëerde Rituals speciale pop-upstores, met een uitgebreid kerstassortiment en een groot aantal luxe giftsets. In de vaste winkels konden reizigers terecht voor een kopje thee of een ontspannende handmassage. Een heerlijk rustmomentje tijdens een drukke reisdag.

  1. Last minute shopping bij de gates

Voor alle late beslissers, eeuwige twijfelaars en haastmakers had Rituals ook nog een oplossing. Rond de B- en C-gates bij Lounge 1 bood het merk een Last Minute Luxury Gifting Service: stijlvolle cadeaukarretjes tot de nok gevuld met Rituals-giftsets. De allerlaatste kans om nog even snel een kerstcadeau voor een geliefde te kopen.

Indrukwekkende resultaten

In november en december 2018 lag de totale bruto-verkoop van Rituals op Schiphol respectievelijk 21,5% en 27,8% hoger dan in dezelfde maanden in 2017. Daarnaast was de year to date-omzet 27,9% hoger dan het jaar ervoor. De enorme Rituals kerstboom en uitgebreide advertentiecampagne op Plaza werden zo’n 1 miljoen keer per week bekeken. Het hoge aantal selfies en foto’s dat bij de boom werd genomen (op sociale media getagd met ‘Rituals’ en/of ‘Schiphol’) bevestigde dat deze installatie het hoogtepunt van de campagne was.

We hebben voor Schiphol gekozen omdat het de perfecte plek is om gestreste reizigers te inspireren met onze slow down-filosofie. Daarnaast zijn we erg blij met het multibrand-partnerschap tussen Rituals Cosmetics, Royal Schiphol Group en Kappé Schiphol. Samen hebben we alles in huis om gedenkwaardige ervaringen voor reizigers te creëren. – Neil Ebbutt, Director Global Travel Retail bij Rituals Cosmetics

  • Digital Shopping Screen Lounge 2

    • Giant digital screen located between the entrance of the Perfumes & Cosmetics Store and Liquor & Tobacco Store in Lounge 2.
    • Passengers approach the screen head on when walking toward the shops.
  • Duty Free Lightbox Package Lounge 1

    • Located in a key part of Lounge 1.
    • In the middle of the retail opportunities, this two double-sided Duty Free lightboxes in uences passengers as they walk around the shopping area.
  • Lounge 1 Promo Point

    • Located at the central square in Lounge 1, surrounded by all passenger flows.
    • Point-of-sale possibilities.
  • Duty Free Lightbox Package Lounge 3

    • Located in a key part of Lounge 3 - in the middle of the retail opportunities, this four double-sided Duty Free lightboxes in uences passengers as they walk around the shopping area.
    • Can’t be missed by departing passengers.
  • Lounge 3 Promo Point

    • Located in the center of Lounge 3, between the seating area, shops and the main passenger flow.
    • Point-of-sale possibilities
    • The giant lightbox is included in the Promo Point
  • Digital Giant Screens Lounge 1

    • Large format and high impact, this giant digital screens are located in the middle of Lounge 1.
    • In between the two escalators towards the D2-pier and the business class lounges. Next to the Internet hotspot.