Moroccanoil straalt op Schiphol

De haar- en huidverzorgingsproducten van Moroccanoil zijn geliefd over de hele wereld. Dankzij de heerlijke geuren, voedende formules met arganolie en iconische verpakkingen spreekt het merk tot de verbeelding van vrouwen én mannen van jong tot oud. Om de band met internationale consumenten te versterken, koos Moroccanoil Schiphol als lanceerplatform voor hun eerste airport pop-up event.

Schoonheid in de spotlight

Met de uitgebreide campagne wilde Moroccanoil mensen uit Nederland en de rest van de wereld in aanraking brengen met het lifestyle- en beautymerk. Een maand lang werd alles uit de kast gehaald om de aandacht van reizigers te trekken, via een uitgekiende campagne waarbij de verzorgingsproducten een podium kregen.

Onze haar- en lichaamsproducten met arganolie zijn interessant voor een breed publiek, en de liefde voor het merk wordt van generatie op generatie doorgegeven. Dat maakt Schiphol de perfecte plek om deze pop-upcampagne te doen. Hier krijgen we alle ruimte om onze kernwaarden tot leven te brengen en kunnen we miljoenen mensen van over de hele wereld bereiken.
Yeolan Delapenha, Director of Global Marketing, Retail and Travel Retail bij Moroccanoil

Kennismaken met Moroccanoil

Je hebt maar één kans om een eerste indruk te maken. Daarom koos Moroccanoil bij haar eerste adverteer-inspanningen op Schiphol voor experimentele campagne met een persoonlijke insteek. Via een opvallende pop-up met interactieve elementen werden reizigers ondergedompeld in de wereld van Moroccanoil, en uitgenodigd om de producten zien, voelen, ruiken en ervaren.

Styling station

Voor deze campagne ontwikkelde Moroccanoil een speciale styling station, waar reizigers terecht konden voor een gratis beautybehandeling van lokale topstylisten. Hier werden niet alleen de beroemde haarproducten van het merk gebruikt, maar was ook speciale aandacht voor de nieuwste lichaamsverzorging van Moroccanoil Body™.

Promotiepunten

Om populaire producten van Moroccanoil in de spotlight te zetten, werden in de pop-up ook twee promopunten ingericht. Reizigers konden hier een gift set kopen met de klassieke Moroccanoil Treatment, of een travel size set met gratis Moroccanoil drinkfles. De cadeauverpakkingen werden het meest verkocht aan reizigers uit Nederland, Amerika, Rusland, Engeland en China.

Moroccanoil instagram wall

Instagrammuur

Om ook de online brand awareness te vergroten, werd op Schiphol een opvallende insta-spot ingericht. Mensen die hier een selfie maakten en hun foto deelden met de hashtag #ArganEveryDay, kregen een gratis reisformaat Moroccanoil Treatment-product voor onderweg.

Lightboxen Lounge 2

Om meer aandacht te genereren voor het merk en de pop-upactiviteiten in Lounge 2, zette Moroccanoil er een maand lang twee enorme lightboxen in. De ene werd gesierd door campagnemodel Elizabeth Salt. De andere door een levensgrote afbeelding van Moroccanoil Treatment.

De resultaten

Het ultieme doel voor Moroccanoil was om een unieke merkbeleving voor trouwe en nieuwe klanten van over de hele wereld te creëren. En we kunnen wel stellen dat het merk daarin glansrijk is geslaagd:

  • Zo’n 2,5 miljoen mensen zijn in aanraking gekomen met Moroccanoil
  • Duizenden mensen deelden hun Moroccanoil-selfie via social media
  • De omzet op Schiphol steeg met 172% ten opzichte van dezelfde periode in het jaar ervoor
  • Honderden reizigers kregen een gratis dry styling-behandeling

Ook het salespercentage bij vaste Moroccanoil-verkooppunten op Schiphol steeg, met 18%. Dat is goed nieuws, want het betekent dat de vele verkopen bij de pop-up niet ten koste gingen van sales bij de winkels op de luchthaven. Sterker nog: het lijkt erop dat ze elkaar hebben versterkt.