Kiehl's case: Kiehl’s kiest voor campagne met impact

Stel, je kiest als merk voornamelijk voor een non-media-aanpak. Dan is het moment daar: je start met mediacampagnes. Direct groots uitpakken? Cosmeticamerk Kiehl’s uit New York vindt van wel! Zij openden dit jaar verschillende pop-upstores buiten de VS. Eentje daarvan was op Schiphol, en ging gepaard met advertenties op onze schermen. Doel: nieuwe fans. Resultaat: o jazeker.

Oudgediende uit de Nieuwe Wereld

Aan naamsbekendheid in de Nieuwe Wereld geen gebrek: het merk dat in 1851 als homeopathische apotheek in New York begon, heeft ruim 30 luxe winkels in de VS en is bezig met een internationale opmars. Ook op Schiphol. Gedurende juli ‘18 tot en met februari ‘19 kunnen reizigers terecht in de Kiehl’s pop- in Lounge 1 voor crèmes, toners of hun befaamde Creme de Corps.

Ruime omzetstijging

De pop-up bevatte elementen die naar de roots van Kiehl’s verwezen, zoals een apothekerskast en winkelassistenten met witte apothekersjassen aan. Dankzij advertenties op lightboxes en banners voor én achter de douane, creëerden we meerdere touchpoints om Kiehl’s onder de aandacht te brengen en passagiers naar de pop-up store te trekken. Het resultaat mag er zijn: in juli steeg de omzet van Kiehl’s producten op Schiphol met ruim 30 procent ten opzichte van de maanden ervoor en erna. Kiehls, retail en media zorgden samen voor deze succesvolle campagne op Schiphol.

De peer valt niet ver van de boom

Kiehl’s keuze voor Schiphol is geen toeval. Kiehl’s maakte de keuze onder andere vanwege Schiphol’s goede skincare performance. En als derde grootste luchthaven van Europa kon het cosmeticamerk uit de Big Apple een miljoenenpubliek bereiken, zeker in de drukke zomermaand juli. Aardig weetje: hun eerste winkel in New York staat op Pear Tree Corner, waar de Nederlandse gouverneur Peter Stuyvesant in 1672 een perenboom plantte. Niet gek, dat Kiehl’s zich zo thuis voelt bij ons.

  • Check-in Lightbox Package Check-in 1

    • Spectacular lightboxes hanging in the heart of Check-in hall 1.
    • Providing 100% coverage of the departing audience in Check-in hall 1, this giant site ensures visibility.
    • Greet passengers at the start of their journey.
  • Lounge 1 Promo Point

    • Located at the central square in Lounge 1, surrounded by all passenger flows.
    • Point-of-sale possibilities.
  • Digital Shopping Network Lounge 1

    • 16 impeccable screens run the length of the Lounge 1 shopping street and another 6 column-attached screens located at the central square in Lounge 1.
    • Specifically designed for point-of-sale messaging.
  • Lounge 1 Travel Retail Lightbox

    • Located between the entrance to the Perfumes and Cosmetics shop and the entrance to the Liquor and Tobacco store in Lounge 1.
    • Specifically designed for point-of-sale messaging.
  • Duty Free Lightbox Package Lounge 1

    • Centraal gelegen in Lounge 1
    • Omgeven door winkels