Hoe KLM, Dior en ING het aanpakken: Persoonlijk & uitbundig

Persoonlijk én uitbundig - zo grijp je de consument op Schiphol. Met een rake advertentie op Schiphol breng je je merk tot leven. Trek je de aandacht? Of verleid je de consument en geef je een boost aan je omzet? Er zijn talloze mogelijkheden op Schiphol. Laat je daarom inspireren door deze 3 next level ads: van banners tot brand utility en van lightboxes tot branded concepts.

1. KLM: thuis op Schiphol Airport

Met giant banners, lightboxes en digital-mediaschermen is KLM dominant aanwezig op Schiphol. Dat kan ook niet anders, Schiphol is immers de thuisbasis van KLM. Maar met creatieve campagnes positioneert het merk zich vooral als 'human brand' - KLM verbindt, is zorgzaam en dienstbaar. Een goed voorbeeld is de branded utility 'Lost & Found Service'. Via social media komen gevonden voorwerpen met hulp van het personeel én een bijzondere speurder terug bij de eigenaar. Een campagne waarmee KLM de lost & found op Schiphol heeft geclaimd. De prachtige teamvideo is daardoor al meer dan 22 miljoen keer bekeken, waarmee het merk zichzelf positief in de spotlight zet.

2. Dior: de eye-catcher van Schiphol Airport

Op Schiphol kun je niet om Dior heen: het merk schittert op giant banners, promopoints en lightboxes. Luxe cosmeticaproducten als parfum behoren dan ook tot de meest verkochte artikelen op luchthavens. En hier speelt Dior effectief op in. De ads in de lounges zorgen direct voor extra verkoop in de duty-free-zone. Een goed voorbeeld is de lancering van Dior's nieuwe parfum 'Sauvage'. De 360 graden-campagne op Schiphol sloot perfect aan op de wereldwijde marketingstrategie en internationale lancering. Gigantische parfumflessen, banners en het gebruik van digital screens waren dé eye-catchers op de luchthaven. Zo was Sauvage al zichtbaar op de deuren van Lounge 1 en 2. In de pop-up onderging de reiziger een speciale kennismaking: testen, ruiken, het ontdekken van de ingrediënten onder het genot van bijpassende muziek: een totale zintuigelijke ervaring. De pop-up store gaf de verkoop van Dior Sauvage een enorme boost. Samen met de Kappé Store was de campagne een groot succes! Het resultaat? Dior verkocht in drie maanden 8.500 producten, dat is een toename in sales van 44 procent!

3. ING: subtiel én dominant

Ook het merk ING scoort met effectieve advertising en een duidelijke pay-off. Het merk positioneert zich zowel dominant als subtiel op Schiphol. ING is subtiel aanwezig door in te spelen op de behoeften van de reiziger - zowel op praktisch- als emotioneel vlak. Dat doen ze met oplaadpunten én de zogeheten city's-in-a-click: info over je bestemming die je voor het boarden nog even snel op de je smartphone kunt zetten. Dominantie creëert ING door met hun ads op prominente plekken aanwezig te zijn - echte blikvanger is de pay-off 'World, here I come' op de airbridges. Met deze ads benadrukt ING haar internationale positie én bereikt meteen haar internationale doelgroep.

Direct de mogelijkheden bekijken? Doe de Airpitch!

Lees meer

  • De vraag naar luxe op Schiphol

    De trends voor luxe merken in airport retail

  • Advertising expert Merijn Schildkamp

    Merijn Schildkamp weet alles over airport advertising en het gedrag van de reiziger

  • De brandwalk van Accountmanager Nicolette

    Van passenger journey naar brand walk

  • 64 miljoen mensen onder één dak

    Richt je campagne op de 64 miljoen mensen die reizen via Schiphol