Heerlijke mix van horeca, media en retail: Campagne Bombay Sapphire

Wereldwijd weet een grote groep liefhebbers de gins van Bombay Sapphire te waarderen. Begrijpelijk, want door toevoeging van tien verschillende kruiden en specerijen heeft de gin een unieke smaak. Ingrediënten van over de hele wereld worden in het Britse Hampshire door een speciaal verdampingsproces toegevoegd aan de gin: van Marokkaanse koriander tot Javaanse staartpeper.

Als het aan Bacardi ligt – waar Bombay Sapphire onderdeel van is –, wordt de fanschare van het merk alleen maar groter. Daarom besloot Bombay voor een opvallende campagne op Schiphol. Insteek: streel alle zintuigen van de miljoenen passagiers die op de luchthaven aankomen, vertrekken of doorreizen. Horeca, retail en Media zorgden samen voor een smaakvolle campagne op Schiphol.

Replica Bombay House

In lounge 2 van Schiphol verrees het House of Bombay. Dit is een verkleinde replica van de tropische kas die in de Engelse distilleerderij daadwerkelijk wordt gebruikt om ingrediënten voor de gin te kweken. Ruim 2,5 miljoen reizigers kregen in april de kans om op een unieke manier kennis te maken met Bombay: via een koperkleurige plafondplaat daalden schuimbellen van gin zachtjes neer op uitgestoken handen, gezichten en zelfs tongen.

Sterke resultaten

Reizigers smulden van de opvallende pop-upbar, letterlijk en figuurlijk. Bacardi’s keuze om zintuigenmarketing in te zetten, heeft voor prachtige resultaten gezorgd. Het merk zag een gemiddelde sales uplift van 365% voor Bombay Sapphire. Al in de eerste week van de campagne was de verkoopomzet van de blauwe fles 310% hoger dan in dezelfde week van het vorige jaar.

Lekker mixen met touchpoints

Ook buiten de tijdelijke bar konden reizigers op verschillende plekken kennismaken met Bombay. In de tax free shops bijvoorbeeld kregen ze bij aankoop van de gin een houder cadeau, voor saffiervormige ijsblokjes. Daarnaast wordt Bombay Sapphire geserveerd in verschillende airline lounges. En in de vele bars en restaurants op Schiphol staat het drankje uiteraard op de menukaart. Een interessante mix van touchpoints, al zeggen we het zelf.

Adverteer ook op Schiphol

Ons mediateam heeft korte lijnen met Schiphol Airport Retail, de horeca van HMS Host en de KLM Business Lounge. Daardoor zien we snel wat er allemaal kan op de luchthaven, en vanuit welke hoeken we uw merk het beste belichten.