Exclusieve transfer service voor klanten van parking P3: Alfa Romeo Drive & Fly

Op P3 is het prettig parkeren, en via het shuttlebusnetwerk zijn reizigers snel bij de vertrekhallen. Goed geregeld dus, maar het kan altijd beter! Wie deze zomer wat extra klasse en stijl aan zijn trip wilde toevoegen, werd aangenaam verrast door Alfa Romeo. Het Italiaanse automerk reed reizigers met twee flitsende nieuwe bolides in no-time naar de terminal. Een unieke ervaring met een gegarandeerd VIP-gevoel.

Op pad met Giulia en Stelvio

Van 11 juni t/m 5 juli stonden twee topmodellen uit de Alfa Romeo-stal reizigers op te wachten bij de uitgang van P3. Geïnteresseerden konden meteen in de Giulia of Stelvio stappen en werden door een ervaren chauffeur binnen een paar minuten comfortabel naar de terminal gereden. Hier aangekomen stelde een medewerker de reizigers een paar korte vragen over hun Alfa experience en konden ze een informatiepakketje aanvragen.

Onder de aandacht via bestaande mailings

De Drive & Fly actie is onder de aandacht gebracht van de doelgroep, via de bevestigingsmail die reizigers na een online reservering voor P3 Lang Parkeren ontvingen. Hierin werden de Alfa Romeo’s als alternatief voor de shuttlebus aangeboden. Daarnaast stond in de algemene Privium-nieuwsbrief een aankondiging van de actie.

Klinkende resultaten

Binnen vier weken maakten ruim 1.000 reizigers gebruik van de exclusieve transfer service. Gemiddeld zes gebruikers per dag gaven aan graag meer informatie over de auto te willen.

“Via traditionele marketingmiddelen is het vrij lastig om onze zakelijke doelgroep tot een proefrit te verleiden. Daarom draaiden we de situatie om. Als de klant niet naar de proefrit komt, brengen we de proefrit naar de klant. Schiphol biedt daarvoor een ideale omgeving. Op de luchthaven barst het van de zakenreizigers, die bovendien behoefte hebben aan een premium alternatief voor het busvervoer vanaf P3 Lang Parkeren. Met de Alfa Romeo transfer service bezorgden we de zakelijke reiziger een reis in stijl én lieten we een groot aantal potentiële kopers onze nieuwe topmodellen ervaren.”

Driesje Van Schip - Communication Manager Alfa Romeo & Jeep