Bijna 40% meer omzet door brand walk: Dior op Schiphol
Dat Dior een merk is met een enorme aantrekkingskracht, bleek wederom tijdens de feestdagen op Schiphol. De luchthaven kleurde in december 2016 goud tijdens de uitgebreide kerstcampagne van het luxe modemerk. Voor de promotiecampagne van J’adore Dior werden kosten nog moeite gespaard. We creëerden een ware brand walk, en die aanpak leidde tot positieve resultaten.

De Brand Walk
Onze uitgekiende brand walk leidde reizigers op een subtiele manier over de luchthaven. Om te beginnen trokken we in de lounge de aandacht met mooie light animated visuals op grote schermen. Onderweg naar het winkelgebied prikkelden we de fantasie van reizigers met sierlijke promo’s, en van de winkelpoortjes maakten we Dior displays. Als klap op de vuurpijl konden geïnteresseerden de parfum van J’adore Dior ruiken en ervaren in een luxe testomgeving.



De resultaten
Om een goed beeld te krijgen van het campagnesucces, vergeleken we de verkoopcijfers van 2016 met die van het jaar ervoor. De resultaten liegen er niet om:

-
Digital Giant Screen Lounge 2
- Blikvanger in shoppinggebied Lounge 2
- Voor roltrap richting horecagelegenheden
- Wordt gezien door veel transferreizigers
-
Promo Point Lounge 2
- Gelegen in het midden van Lounge 2
- Veel intercontinentale reizigers
- Grote stopping power
- Drive to store-mogelijkheid
-
Shopping poortjes L2
- Beïnvloed reizigers wanneer ze de winkel binnengaan
- Verhoog shoppenetratie en koopintentie
- Verbind je merk met de Lounge én de winkel