Accountmanager Nicolette: 'Aanwezig zijn verkoopt'

Van passenger journey naar brand walk - zo speel je in op de reiziger. Op het moment dat reizigers op Schiphol arriveren, ken ik als Accountmanager Cosmetica hun route en gedrag - de zogenaamde 'passenger journey'. Met deze kennis adviseer ik merken als Dior, Clarins en Burberry op welke momenten en manieren ze zich het beste kunnen laten zien.

Shiseido

Reizigers associëren parfum en andere beauty producten sterk met airport shopping. Voor parfum- en cosmeticamerken is het adverteren op luchthavens dan ook heel effectief. Een lightbox naast een cosmeticawinkel heeft direct invloed op de verkoop in de duty-free zone. Dat is de reden dat er zoveel ads van parfum- en cosmeticamerken zichtbaar zijn in de lounges: dáár zitten de winkels, dus daar gebeurt het.

Burberry

Aanwezig zijn verkoopt

Of een merk nu kiest voor visuals in lightboxes of een promopoint in de lounge inzet, we houden altijd de verkoopcijfers bij. Tijdens een promotie schieten de verkoopcijfers omhoog. Dat is mooi om te zien. Vaak gaat een promopoint van een product hand in hand met de ads in lightboxes, giant banners en digital screens. Cosmeticamerken hebben sterke visuals, dus komt op een groot scherm de boodschap uitstekend tot zijn recht. De visuals spatten van de schermen. Het formaat en de kwaliteit van de ads maken mijn branche zo sterk.

Dior

Burberry's brand walk

Naast aanwezigheid in de lounges is de brand walk een effectieve manier om een product te promoten. Ik vind de Burberry-campagne daar een goed voorbeeld van. Een maand lang domineerde het merk op Schiphol. Burberry was zichtbaar vanaf de aankomst op Schiphol Plaza tot in de duty-free zone. Dus bij de incheckbalies in lightboxes, in de lounges bij de promopoints, om vervolgens op te duiken in de winkel. Zo’n aanpak is supereffectief; merken kiezen er steeds vaker voor. Ze willen zo meerdere 'touchpoints' met de reiziger creëren. En waarom ook niet? In een maand tijd groeide de omzet van Burberry op de luchthaven met 146 procent! Natuurlijk help ik merken graag om net zulke mooie resultaten te halen als bij deze case.

Magische sfeer zelf proeven

Nieuwe en bestaande klanten nodig ik graag uit voor een rondleiding op Schiphol. Zo kan je de advertentiemogelijkheden met eigen ogen aanschouwen. Vergeet geen makkelijke schoenen aan te trekken, want we leggen zo'n zes kilometer af! Onderweg vertel ik je aan de hand van verschillende cases en resultaten over onze mogelijkheden. Tijdens de tour werp je echt met een andere blik naar de luchthaven en proef je de magie van adverteren op Schiphol. Het is een bijzondere plek voor advertising.

Ook een tour op Schiphol met Nicolette? Neem dan contact op via advertising@schiphol.nl.

Lees meer

  • De fysieke en digitale wereld verbinden

    Arthur de Groot vertelt over het verbinden van de fysieke en digitale adverteerlandschappen.

  • De vraag naar luxe op Schiphol

    De trends voor luxe merken in airport retail

  • 64 miljoen mensen onder één dak

    Richt je campagne op de 64 miljoen mensen die reizen via Schiphol

  • Advertising expert Merijn Schildkamp

    Merijn Schildkamp weet alles over airport advertising en het gedrag van de reiziger

  • Hoe KLM, Dior en ING het aanpakken

    Persoonlijk én uitbundig - zo grijp je de consument op Schiphol