Nieuws: Old Amsterdam: een souvenir om van te smullen

Van lightboxes tot digital screens en van instore promoties tot pop-up store: in oktober was het kaas dat de klok sloeg op Schiphol. Old Amsterdam had de smaak goed te pakken, met een uitgebreide campagne voor reizigers uit Schengen- én non-Schengenlanden. Zo werden de bezoekers verleid een heerlijk stukje Nederland mee naar huis te nemen. En dat deden ze op grote schaal.

Old Amsterdam: een souvenir om van te smullen

Gepubliceerd op: 28 november 2017

Groeien over de grens

Het doel van de campagne was om reizigers uit het buitenland een smakelijk souvenir te laten kopen voor thuis en ze bekend te maken met de branding van Old Amsterdam. Op deze manier hoopt het oer-Hollandse merk de naamsbekendheid te vergroten en het internationale marktaandeel uit te breiden.

De perfecte mediamix

De campagne richtte zich op reizigers uit Schengen- en non-Schengenlanden, vandaar dat de meeste Old Amsterdam-actie plaatsvond in Lounge 1, 2 en 3. Hier werd de aandacht van bezoekers onder andere getrokken door advertenties op lightboxes, digital screens, promotieplekken en via instore promo’s. In de pop-upwinkel in Lounge 1 kregen reizigers het beste van onze hoofdstad voor hun kiezen: een heerlijk stukje Old Amsterdam.

We wilden onze brand image en brand equity verbeteren bij internationale consumenten, en verkopen in het buitenland stimuleren. Dankzij deze campagne hebben we ons merk wereldwijd verder op de kaart gezet bij onze doelgroep. - Roos Verpalen, brand manager Old Amsterdam

Bekijk de Old Amsterdam case