Nieuws: Eye tracking Schiphol: wie heeft er een oogje op je advertentie?

Honderdduizenden reizigers vinden elke dag hun weg op Schiphol en passeren daarbij tientallen mediaobjecten van verschillende adverteerders. Maar dat iemand langs een billboard, lightbox of scherm van je loopt, wil nog niet zeggen dat hij of zij ook daadwerkelijk oog heeft voor je advertentie. Om het effectieve bereik van de objecten te meten, hebben we de afgelopen weken in samenwerking met marktonderzoeksbureau Ipsos een uitgebreid eye tracking-onderzoek gedaan.

Gepubliceerd op: 31 mei 2019

Zie je wel, het werkt!

In het teken van het kwalitatieve onderzoek liepen tientallen reizigers de afgelopen weken met een speciale hightech bril door Lounge 2 en op de G-Pier. Al hun oogbewegingen werden door de onderzoekers gevolgd: waar kijken ze naar, hoe lang houden ze hun blik vast en hoe vaak zien ze dezelfde boodschap? Daarnaast werd achteraf een aantal vragen gesteld aan de deelnemers, onder andere over wat ze zich nog van bepaalde advertenties konden herinneren.

Benieuwd naar de resultaten van het onderzoek? We verwachten ze in juni met je te kunnen delen!