Nieuws: Breng je advertentie tot leven

Sinds kort is het mogelijk om op onze digitale schermen ook bewegende advertenties te plaatsen. Dit wordt licht dynamisch genoemd en creëert het idee van een bewegende poster. Het is een optie die, door haar unieke vorm, de aandacht van de reizigers trekt. Dit komt omdat het geen poster en geen video is, maar een goed uitgebalanceerde combinatie van beide reclamevormen.

Gepubliceerd op: 30 maart 2017

We helpen je graag om een effectieve digitale campagne te ontwikkelen en daarom hebben we richtlijnen gemaakt voor het produceren van een licht dynamische advertentie.

  • Begin met de gedachte dat je een poster tot leven gaat brengen. In andere woorden: je animeert een foto op lichte wijze. Je maakt dus geen short video. Het document dat je oplevert is wel in video formaat, maar dit is dus zeer licht geanimeerd.
  • Houdt in gedachte dat je boodschap binnen een paar seconde begrepen moet worden. Gebruik daarom een korte en krachtige boodschap die de aandacht van de reiziger naar de advertentie trekt.
  • Het is belangrijk dat je merk ten alle tijden te herkennen is en dat de call to action tijdens de hele advertentie zichtbaar is.
  • Let erop dat de tekst zowel van dichtbij als van veraf goed te lezen moet zijn. Gebruik hiervoor algemene lettertypes die bij de rest van de content past.
  • Gebruik licht geanimeerde content. Te veel verschillende beelden zorgen ervoor dat het publiek geen aandacht meer heeft voor de kern van je boodschap.
  • Je kan prima onderdelen gebruiken van geprinte advertenties. Gebruik echter geen web advertenties, omdat ze alleen bedoeld zijn om op kleine schermen afgespeeld te worden. De resolutie is hierdoor te laag voor een digital screen.

Specificaties

Je creatieve campagne is gekoppeld aan een specifieke slot in het digitale scherm. Elk slot heeft een speelduur van zeven seconden. Als je meer slots wil gebruiken, kunnen we er natuurlijk meerdere achter elkaar afspelen. De specificaties per object zijn terug te vinden in onze product sheets.