Bezoekers van Schiphol Plaza worden sinds mei 2017 verrast met een bijzondere nieuwe, promo op een spectaculaire plek. Met een zwevende sportwagen op 4,5 meter hoogte trekt autoverhuurbedrijf Sixt veel aandacht.
Vaste adverteerder Sixt zocht naar een unieke manier om haar brede assortiment huurauto’s te promoten. En dan ben je bij Schiphol Media aan het juiste adres. We werkten intensief samen om een plek te vinden die aan alle wensen voldeed. Ook op het gebied van vormgeving sloegen we de handen ineen.
Tijdens de gesprekken werd al snel duidelijk dat we een opvallende plek nodig hadden om een sportwagen van Sixt tentoon te stellen. Na wat wikken en wegen, passen en meten hebben we de spectaculaire locatie gevonden: boven de trappen naar het World Trade Center en de centrale parkeergarages. Op 4,5 meter hoogte.
Een echte sportwagen zou te zwaar zijn om op zo’n hoogte te plaatsen. Daarom hebben we een prachtige replica van carbon fiber laten maken. Hij is volledig hol, alleen de wielen zijn echt. Het model werd ’s nachts via een speciale route met een 4 ton vrachtwagen naar Plaza gebracht, waar de auto met een minikraan op zijn plek is gezet. Als we het over unieke campagnes op Schiphol hebben, kan Sixt bij deze in het rijtje.
Blijf op de hoogte voor het laatste nieuws, inspiratie cases en ontwikkelingen.