Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

Lost & Found

Iets verloren of vergeten tijdens uw reis?

  • Bent u nog op Schiphol, informeer dan bij een van de inlichtingenbalies of uw verloren voorwerp misschien al is gevonden en afgegeven.
  • Bent u al niet meer op Schiphol, vul dan het online navraagformulier in.
  • U ontvangt dan een registratienummer. Met uw gegevens kunnen wij vervolgens achterhalen of uw voorwerp bij ons is afgegeven.
  • U kunt ook bellen met Customer Contact Center via telefoonnummer 0900 0141 dan vullen we samen met u het formulier in.
  • Wanneer u hebt gemeld dat u iets bent verloren of vergeten op Schiphol en het wordt teruggevonden door ons, dan krijgt u binnen 7 dagen een email van de afdeling Lost & Found. Hierin staat alle informatie over het terugkrijgen van uw eigendom.


Wat doet Schiphol met gevonden voorwerpen?

  • Wij bewaren uw gevonden voorwerp(en) 1 dag op bij de inlichtingenbalie waar uw voorwerp is afgegeven. Daarna bewaren wij het voor u op een veilige centrale plaats.
  • U kunt uw gevonden voorwerp gratis ophalen op Schiphol.
  • U krijgt binnen 7 dagen bericht of uw eigendom is gevonden.
  • Als uw eigendom is gevonden en het ligt bij  Schiphol Lost & Found, maak dan een afspraak om het op te halen.

Navraag doen over uw verloren voorwerp

  • Vul het online navraagformulier in. U ontvangt dan een registratienummer. Met uw gegevens kunnen wij vervolgens achterhalen of uw voorwerp bij ons is afgegeven.
  • U kunt ook bellen met Customer Contact Center via telefoonnummer 0900 0141 dan vullen we samen met u het formulier in. Met uw gegevens kunnen wij vervolgens achterhalen of het voorwerp bij ons is afgegeven.
  • Vanuit het buitenland kunt u Schiphol bereiken via een vaste telefoonlijn +31 (0)20 794 08 00.

Gevonden voorwerpen ophalen

  • Wanneer uw verloren voorwerp gevonden is en u een registratienummer hebt ontvangen, ligt uw voorwerp 14 dagen voor u klaar.
  • Alleen als u een registratienummer (begint met een cijfer) hebt ontvangen kunt u hiermee uw gevonden voorwerp ophalen.
  • Redt u het niet om uw voorwerp binnen 14 dagen op te halen, dan kunt u een afspraak maken via bovenstaande contactgegevens.

Het toesturen van gevonden voorwerpen

  • U kunt uw gevonden voorwerp ook laten toesturen, waarbij u gebruik kunt maken van een koeriersbedrijf waarmee Schiphol samenwerkt, of een andere koerier van uw keuze.
    WBS
    JBM koeriers

Paspoort, rijbewijs of ID verloren?

  • Indien u uw paspoort, rijbewijs of ID bent verloren, dan dient u contact op te nemen met de Koninklijke Marechaussee. Bereikbaar via telefoonnummer +31 (0)20 603 86 26.