Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

Veel gestelde vragen

1. Waar is actuele vluchtinformatie te vinden?
2. Waar zijn alle regels over bagage en handbagage op te vragen?
3. Waar zijn zakjes voor vloeistoffen in de handbagage verkrijgbaar?
4. Hoelang van te voren moet een passagier aanwezig zijn op Schiphol?
5. Waar staat informatie over lost & found?
6. Waar kan een passagier terecht als een paspoort is kwijtgeraakt?
7. Waar kan op Schiphol worden geparkeerd?
8. Kan er zonder reservering worden geparkeerd op Schiphol?
9. Waar kunnen fietsdozen worden gekocht?
10. Waar kan een toeristenkaart voor Suriname worden aangeschaft?
11. Kan een Privium lidmaatschap telefonisch worden opgezegd?
12. Zijn honden toegestaan op Schiphol?
13. Waar kan een klacht over Amsterdam Airport Schiphol worden gemeld?
14. Staat je vraag er niet bij?



1. Waar is actuele vluchtinformatie te vinden?
Op het reizigersonderdeel van deze website, teletekst en telefonisch bij het Customer Contact Center van Amsterdam Airport Schiphol: 0900-0141, vanuit het buitenland +31-207940800

2. Waar zijn alle regels over bagage en handbagage op te vragen?
Alle informatie over bagage, afwijkende bagage, handbagage, medicijnen, liquids & gels vind je hier.

3. Waar zijn zakjes voor vloeistoffen in de handbagage verkrijgbaar?
Het doorzichtige, hersluitbare, plastic 1-literzakje dat aan de Europese eisen voldoet, is verkrijgbaar in supermarkten en drogisterijen zoals de Blokker en Marskramer. Op Schiphol zijn ze verkrijgbaar bij de informatiebalie in aankomsthal 2, de Etos en bij de paspoortcontrole en / of security check.

4. Hoelang van te voren moet een passagier aanwezig zijn op Schiphol?
Schiphol adviseert de tijd aan te houden die de betreffende luchtvaartmaatschappij aangeeft. Doorgaans is dat voor Europese vluchten 2 uur van te voren en voor intercontinentale vluchten 3 uur van te voren.

5. Waar staat informatie over lost & found?
Indien een passagier een eigendom is kwijtgeraakt op Schiphol, kijk dan hier.

6. Waar kan een passagier terecht als een paspoort is kwijtgeraakt?
Bij verlies of diefstal van een paspoort kan contact worden opgenomen met de Koninklijke Marechaussee: 020-6038222.

7. Waar kan op Schiphol worden geparkeerd?
Schiphol heeft verschillende parkeerproducten passend bij ieder budget. Klik hier Voor een overzicht van alle parkeerfaciliteiten en het maken van een reservering.

Let op, ga je als reisprofessional zelf op reis? Maak dan gebruik van de speciale kortingsacties.

8. Kan er zonder reservering worden geparkeerd op Schiphol?
Ja, mits er plaats is. Dit geldt voor Visitors Parking, voor Park & Travel 3 en voor Excellence Parking. Passagiers betalen dan het normale tarief.

9. Waar kunnen fietsdozen worden gekocht?
Fietsdozen zijn verkrijgbaar bij het Bagagedepot. Deze bevindt zich tussen aankomsthal 1 en 2 in het Kelderplein. Het bagagedepot is geopend van 06:00 - 22:00 uur. Buiten deze uren kan een medewerker worden opgeroepen via de intercom. De kosten voor een fietsdoos zijn €23,- per stuk.

10. Waar kan een toeristenkaart voor Suriname worden aangeschaft?
Dit visum kan worden gekocht in Vertrekhal 3 ter hoogte van check-in balie nummer 28 en 31, aan de raamzijde. Dit betreft de balie Visumbureau Suriname en is geopend gedurende de inchecktijden van KLM en Surinam Airways voor de vluchten naar Suriname.

11. Kan een Privium lidmaatschap telefonisch worden opgezegd?
Het is niet mogelijk om een Privium lidmaatschap telefonisch op te zeggen. Dit dient schriftelijk te gebeuren op deze pagina.

12. Zijn honden toegestaan op Schiphol?
Honden zijn niet toegestaan in de Terminal. Uitzondering voor blinde-geleidehonden, hulphonden en honden die met de passagier mee reizen.

13. Waar kan een klacht over Amsterdam Airport Schiphol worden gemeld?
Bij het Customer Contact Center, tel: 0900-0141, vanuit het buitenland +31-207940800. Of maak gebruik van het digitale klachtenformulier

14. Staat je vraag er niet bij?
Stel ‘m bij het Customer Contact Center: 0900-0141 of gebruik dit formulier.

Reisprofessionals-korting


Naar de acties

Wie zijn wij / Contact


Lees verder