Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

Strategische thema's

Strategische thema's
Voor de realisatie van onze strategie hebben we gekozen voor vier strategische thema’s: Top Connectivity, Excellent Visit Value, Competitive Marketplace en Sustainable Performance.


Top Connectivity
Het handhaven en vergroten van het netwerk van bestemmingen, samen met onze homecarrier en andere luchtvaartmaatschappijen, is onze belangrijkste opdracht. Dankzij dit netwerk behoort Schiphol tot de vijf belangrijkste knooppunten van Europa. De ontwikkeling van Eindhoven Airport en Lelystad Airport ondersteunt de mainportfunctie van Schiphol. Een goede bereikbaarheid per weg en per spoor is essentieel voor de connectiviteit van onze luchthavens.


Excellent Visit Value
We willen de beste kwaliteit tegen een aantrekkelijke prijs bieden voor airlines, reizigers en alle andere gebruikers van onze luchthavens. We investeren in voldoende hoogwaardige capaciteit en een hoogstaand commercieel aanbod. De waardering van onze klanten voor onze faciliteiten en diensten is het kompas voor de vernieuwingen die we doorvoeren.


Competitive Marketplace
Onze luchthavens zijn aantrekkelijke vestigings- en verblijfslocaties. Om als vestigingsplaats te kunnen blijven concurreren, is een competitieve marktplaats belangrijk waar bedrijven kennis en vaardigheden kunnen uitwisselen en combineren. We stemmen het aanbod van faciliteiten en vastgoed af op de vraag en willen Schiphol verder ontwikkelen als distributieknooppunt voor vracht.


Sustainable Performance
Schiphol Group is een financieel solide onderneming die haar maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt en in haar bedrijfsvoering bewuste afwegingen maakt tussen people, planet en profit. We kunnen onze luchthavens alleen laten groeien door dit te doen in evenwicht met onze omgeving. We blijven investeren in een goede relatie met bestuurders, omwonenden, sectorpartners en de overheid.