Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

Serviceprogramma Privium voor frequente reizigers op Schiphol bestaat 10 jaar

 

Meester-kok en Priviumlid Robert Kranenborg serveert feestelijk ontbijt

Vanaf 23 oktober bestaat Privium 10 jaar. Privium is een serviceprogramma van Amsterdam Airport Schiphol waarmee frequente reizigers efficiënt en comfortabel via Schiphol reizen. Ter gelegenheid van het 10-jarig jubileum serveert Privium-lid meester-kok Robert Kranenborg op 25 oktober een feestelijk ontbijt. Ook de rest van de week staan diverse feestelijke activiteiten op het programma. Privium-leden ontvangen 's ochtends het Financieel Dagblad en 's middags het magazine Traveler van National Geographic en de Clublounge en doorgangen in de vertrek- en aankomsthallen in de terminal zijn versierd.

In 2001 startte Schiphol als de eerste luchthaven ter wereld met een programma voor frequente reizigers dat versnelde grenspassage op basis van irisscantechnologie bood. Al snel werd Privium uitgebreid met gereserveerde parkeerplaatsen dichtbij de terminal en de mogelijkheid om business class in te checken. Drie jaar geleden is de exclusieve Privium ClubLounge aan de dienstverlening toegevoegd. Deze zal met ingang van 23 oktober naast werkdagen ook op de zondag zijn geopend. 

Een uitbreiding van het Priviumlidmaatschap met het zogenaamde Flux-abonnement biedt tevens versnelde grenspassage op 20 luchthavens in Amerika en maakt het invullen van de benodigde formulieren in het vliegtuig overbodig.

De afgelopen jaren heeft Privium een flinke groei doorgemaakt en telt het serviceprogramma inmiddels 48.000 leden. Dit zijn voornamelijk zakelijke reizigers, die gemiddeld 16 maal per jaar vliegen via Schiphol. 

Otto Ambagtsheer, directeur Consumers van Schiphol Group: "Privium is een serviceprogramma dat direct bijdraagt aan onze ambitie om Europe's preferred airport te zijn en te blijven. Schiphol heeft vanaf de start hierin succesvol vooropgelopen; niet voor niets  zien we op andere luchthavens in Europa vergelijkbare faciliteiten verschijnen. Met Privium spelen we in op de behoeften van onze frequente reizigers. Zij maken graag gebruik van de geboden faciliteiten en geven aan zeer tevreden te zijn. Het feit dat 90% van de Privium-leden aangeeft   meer comfort te ervaren op Schiphol, bevestigt dit beeld."

Compleet serviceprogramma met diverse voordelen
Schiphol Privium maakt een snelle grenspassage middels irisherkenning mogelijk. Daarnaast kunnen leden op gereserveerde parkeerplaatsen dichtbij de terminal parkeren of krijgen zij korting op de luxe parkeerfaciliteiten als Schiphol Excellence Parking en Schiphol Valet Parking. Leden kunnen gebruik maken van de luxe en comfortabele Privium ClubLounge die Food & Beverage services, flexibele werkplekken, zit- en relaxgedeelten, gratis Wi-Fi en een eigen doorgang naar het gebied achter de paspoortcontrole biedt.

071  - 2011/as

Noot voor de redactie:
Kijk voor meer informatie over Privium (vanaf ca. 13.00 uur) het filmpje op www.SchipholTV.com. Meer informatie over het lidmaatschap is te vinden via www.schiphol.nl/privium.

Fotobijschriften:
Bij foto 147 (de 2e in het rijtje hieronder): Ter gelegenheid van het 10-jarig jubileum serveerde Privium-lid meester-kok Robert Kranenborg op 25 oktober een feestelijk ontbijt aan eveneens Privium-lid Prins Maurits van Oranje, die op reis was. Foto: Schiphol Group/Foto Dijkstra.

Bij foto 161 (de 4e in het rijtje hieronder): Ter gelegenheid van het 10-jarig jubileum serveerde Privium-lid meester-kok Robert Kranenborg op 25 oktober een feestelijk ontbijt aan eveneens Privium-lid Prins Maurits van Oranje, die op reis was. Otto Ambagtsheer, directeur Consumers van Schiphol Group (rechts op de foto): "Privium is een serviceprogramma dat direct bijdraagt aan onze ambitie om Europe's preferred airport te zijn en te blijven. Schiphol heeft vanaf de start hierin succesvol vooropgelopen; niet voor niets  zien we op andere luchthavens in Europa vergelijkbare faciliteiten verschijnen. Met Privium spelen we in op de behoeften van onze frequente reizigers. Zij maken graag gebruik van de geboden faciliteiten en geven aan zeer tevreden te zijn. Het feit dat 90% van de Privium-leden aangeeft meer comfort te ervaren op Schiphol, bevestigt dit beeld." Foto: Schiphol Group/Foto Dijkstra.