Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

Algemeen Schiphol Parkeren

Reserveren



Hoe reserveer ik een parkeerplaats op Schiphol?

1. Ga naar www.schiphol.nl/parkeren
2. U heeft een creditcard of bankpas nodig om een reservering te kunnen maken
3. U vult een begindatum en einddatum in en klikt op ‘zoek beschikbaarheid`
4. Kies uw gewenste parkeerproduct en klik op ‘reserveer’
5. Controleer uw gekozen parkeerperiode en klik op ‘ga verder’
6. Vul uw persoonsgegevens in, alle velden met een “*” zijn verplicht. Klik op`ga verder`
7. Vul uw betalingsgegevens in: u kunt ervoor kiezen om met creditcard of middels uw bankpasje met I-deal te betalen
8. U kunt alleen verder als u de ‘algemene voorwaarden’ heeft geaccepteerd
9. Kies uw inrijmethode. U kunt inrijden middels uw creditcard, inrijcode of kentekenherkenning*
10. Klik op ‘betalen’

U ontvangt een bevestiging van uw reservering op het door u opgegeven e-mail adres (houdt u de reservering bij de hand zodra u komt parkeren, indien u service verlangt bij onduidelijkheid, kunnen medewerkers u vragen om het reserveringsnummer)

* Afhankelijk van het gekozen parkeerproduct

Ik heb een begin- en einddatum ingevoerd, maar ik krijg het gewenste product niet op mijn scherm.

Voor de door u gewenste periode is het door u gewenste product niet meer beschikbaar. U kunt een alternatief product kiezen.

Hoe weet ik dat mijn reservering geaccepteerd is?

Na uw reservering zult u een e-mail ontvangen waarop uw reserveringsperiode is aangegeven met uw reserveringsnummer, dit is uw bevestiging. U dient deze bevestiging bij het in- en uitrijden bij u te hebben.

Krijgt u geen bevestiging, kijk dan eerst in uw “ongewenste mail" (vooral bij hotmail gebruikers). Treft u de bevestiging daar niet aan, dan kunt u via `Mijn reservering`op www.schiphol.nl/mijnreservering een nieuwe bevestiging laten verzenden.

Kan ik ook via Schiphol Parking een speciale gehandicaptenplaats reserveren?

U kunt gewoon elk gewenst product reserveren, hierbij maakt het niet uit of u op een gehandicaptenplaats staat of niet*. Elke parkeergarage of -terrein heeft vooraan voldoende speciale gehandicaptenplaatsen, waar u vervolgens uw auto kunt parkeren. U dient wel uw invalidenkaart zichtbaar in de auto achter te laten, indien u de kaart mee wilt nemen op uw reis, geef dit dan bij aankomst aan bij de servicebalie.

*Parkeren op een gehandicaptenplaats is niet gratis op de parkeerterreinen van Amsterdam Airport Schipol.

Kan ik meerdere reserveringen maken in dezelfde periode?

U kunt betalen voor meerdere reserveringen in dezelfde periode met uw creditcard of met I-deal, u dient dan echter wel verschillende inrijmethodes te kiezen. Kijk hiervoor op www.schiphol.nl/mijnreservering.

Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?

Schiphol Nederland B.V. (SNBV) verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult op de personal data page, gegevens over zijn click- en surfgedrag en transacties via de website van SNBV. SNBV heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door SNBV nageleefd.

De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice. SNBV gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door SNBV gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van SNBV. SNBV kan op verzoek van derden binnen Schiphol Group marketingacties uitvoeren met de adresgegevens van de klant. Maximaal 2 maal per jaar kunnen de adresgegevens van de klant worden gebruikt voor een mailing waarbij alleen SNBV de exclusieve toegang heeft tot de persoonsgegevens.

Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door SNBV kan de klant dit aan SNBV laten weten door een e-mail te zenden aan info@schiphol.nl. Ook in het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van dit e-mail adres.

SNBV zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de Schiphol Group. SNBV besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd. De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant zich wenden tot info@schiphol.nl. Op verzoek van de klant verstrekt SNBV een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.

Betalen



Hoe betaal ik mijn reservering voor het parkeren op Schiphol?

U kunt met uw bankpasje via I-deal of met een creditcard betalen.

Waarom moet ik vooraf betalen?

Vooraf betalen is een van de voorwaarden als u online een parkeerplaats reserveert. Om in aanmerking te komen voor het lagere reserveringstarief wordt u gevraagd dit ook vooraf te betalen.

Ik heb mijn gegevens ingevoerd, maar de betaling wordt niet geaccepteerd.

Controleer de geldigheid van uw creditcard of bankpasje. In sommige gevallen kan het zijn, dat uw computeradres (IP adres) door uw bedrijf wordt geblokkeerd, hierdoor wordt uw betaling niet geaccepteerd uit veiligheidsoverweging. Probeer het dan nog eens op een computer met herkenbaar IP adres. Neem zo nodig contact op met uw creditcardmaatschappij of bank.

Is mijn betaling via Schiphol.nl wel veilig? Ik zie geen slotje als ik naar de betalingspagina's ga.

Uw betaling via schiphol.nl is gegarandeerd veilig. Het kan voorkomen dat u geen slotje ziet. Dit is omdat de boekingspagina's via een pagina verlopen die in een frame zit van schiphol.nl. Hierdoor kan het zijn dat niet altijd het slotje rechtsonder zichtbaar is. De door u ingevoerde gevoelige informatie wordt versleuteld en beveiligd met een Verisign SSL-certificaat (Secure Sockets Layer).

Hoe weet ik dat ik veilig betaal?

Uw online betaling voor een van de parkeerproducten van Amsterdam Airport Schiphol wordt veilig afgehandeld. De door u ingevoerde gevoelige informatie wordt versleuteld en beveiligd met een Verisign SSL-certificaat (Secure Sockets Layer). U ziet ook het logo van Verisign op de website.

Wat gebeurt er als mijn creditcard tussen het moment van boeken en parkeren verloopt?

U kunt met deze creditcard het parkeerterrein niet oprijden, er zijn 2 mogelijkheden:

1. U past het nummer van de door u te gebruiken creditcard aan via `Mijn reservering` op www.schiphol.nl/mijnreservering

2. kunt zich bij aankomst via de intercom melden bij de servicedesk op het parkeerterrein. Hier wordt uw reservering gecontroleerd aan de hand van uw e-mail bevestiging en het daarop aangegeven reserveringsnummer die u bij aankomst en vertrek altijd bij u dient te hebben.

Het personeel van het parkeerterrein verstrekt u, na controle van uw gegevens, bij de ingang een speciale parkeerkaart waarmee u kunt in- en uitrijden binnen de gereserveerde periode. Voor extra dagen moet u bijbetalen, dit kan bij terugkomst.

Wijzigen en annuleren van uw reservering



Waar kan ik mijn reservering wijzigen?

Ga naar www.schiphol.nl/mijnreservering. Vul uw e-mail adres, reserveringsnummer en postcode in. U kunt nu uw persoonlijke gegevens wijzigen.

Hoe kan ik mijn creditcard reservering wijzigen?

Wilt u uw creditcardnummer wijzigen bij `Mijn reservering`, onder het kopje “kaartnummer” via www.schiphol.nl/mijnreservering.


Langere parkeerduur
De extra kosten worden automatisch van uw creditcardrekening afgeschreven.

Kortere parkeerduur
Het bedrag dat u terugkrijgt wordt automatisch op uw creditcardrekening bijgeschreven.

Hoe kan ik mijn I-dealreservering wijzigen?

Indien u uw inrijmethode of parkeerduur wilt wijzigen, dan kan dat bij ‘Mijn reservering’ via www.schiphol.nl/mijnreservering.

Langere parkeerduur
U betaalt via I-deal een nieuw totaal bedrag, inclusief uw extra parkeerdagen. Het oorspronkelijke betaalde bedrag wordt volledig teruggestort op uw bankrekening. Houdt u er rekening mee dan een terugbetaling tot 5 werkdagen in beslag kan nemen.

Kortere parkeerduur
U betaalt via I-deal een nieuw totaal bedrag. Het oorspronkelijke betaalde bedrag wordt volledig teruggestort op uw bankrekening. Houdt u er rekening mee dan een terugbetaling tot 5 werkdagen in beslag kan nemen.

Hoe kan ik mijn creditcard- of I-dealreservering annuleren?

Ga naar www.schiphol.nl/mijnreservering. U kunt na invullen van uw gegevens hier uw reservering annuleren. Het bedrag dat u terugkrijgt wordt binnen 3 weken op uw creditcard- of bankrekening teruggestort. Bij annuleren worden er wel administratiekosten in rekening gebracht, deze worden automatisch in mindering gebracht van het terug te storten bedrag.

Hoe kan ik mijn dubbele boeking wijzigen of annuleren?

Ga naar www.schiphol.nl/mijnreservering.Hier kunt u kiezen voor het aanpassen van de reserveringsperiode of de reservering, tegen betaling van administratiekosten, annuleren. U kunt ook een andere inrijmethode kiezen*.

Indien u per abuis dubbel geboekt heeft, en u wilt 1 van de door u gemaakte reserveringen annuleren/ongedaan maken, email dan naar Schiphol inlichtingen via ccc@schiphol.nl. Vermeld in uw bericht beide reserveringsnummers en geef aan welke u wilt laten vervallen. U betaalt voor het annuleren van 1 van de dubbele boekingen geen administratiekosten.

*Afhankelijk van de gekozen parkeerlocatie

In- en uitrijden



Hoe kan ik de parkeerlocatie in- en uitrijden na het maken van mijn reservering?

U kunt de parkeerlocatie inrijden door het invoeren van uw creditcard, het intoetsen van de inrijcode of d.m.v. kentekenherkenning*:

* Inrijmethodes verschillen per parkeerlocatie

Creditcard:
Heeft u als inrijmethode “Creditcard” gekozen? Volg dan de volgende stappen:

1. Bij het inrijden steekt u uw creditcard in de kaartlezer bij de slagboom. NB: gebruik a.u.b. DEZELFDE creditcard waarmee u gereserveerd heeft om in te rijden.
2. Werkt uw creditcard niet, neem dan geen parkeerkaartje uit, maar vraag assistentie via de intercom. Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
3. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden met uw creditcard. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dan zullen de extra kosten automatisch verrekend worden bij het uitrijden.

Inrijcode:
Heeft u als inrijmethode “Inrijcode” gekozen? Volg dan de volgende stappen:

1. Toets op de zuil bij de slagboom uw 6-cijferige inrijcode in. Druk op ‘OK’.
2. U ontvangt een speciaal parkeerkaartje uit de kaartgever (uw reservering is herkend). Neem uw kaartje en de slagboom gaat binnen enkele seconden open. Komt er geen parkeerkaartje uit de kaartgever, vraag dan assistentie via de intercom. Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
3. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden na het invoeren van uw parkeerkaartje, mits u binnen de gereserveerde periode uitrijdt. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dient u de kosten voor de extra geparkeerde dagen eerst bij een betaalautomaat of aan de kassa te voldoen.
4. Zodra u het parkeerkaartje invoert bij de kaartlezer aan de uitgang, zal de slagboom weer binnen enkele seconden opengaan.

Kentekenherkenning:
Heeft u als inrijmethode “Kentekenherkenning” gekozen? Volg dan de volgende stappen:

1. Bij het inrijden wordt uw kenteken binnen enkele seconden herkend en geeft de kaartgever automatisch een parkeerkaartje (uw reservering is herkend). Het is dus belangrijk dat uw kenteken goed leesbaar is en dat u met de auto recht voor de slagboom staat.
2. Neem uw kaartje en de slagboom gaat binnen enkele seconden open.
3. Komt er geen parkeerkaartje uit de kaartgever, vraag dan assistentie via de intercom. Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
4. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden na het invoeren van uw parkeerkaartje, mits u binnen de gereserveerde periode uitrijdt. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dient u de kosten voor de extra geparkeerde dagen eerst bij een betaalautomaat of aan de kassa te voldoen.

Als ik een dag eerder al wil parkeren dan mijn aangegeven begindatum, kan ik dan toch nog gebruik maken van mijn reservering?

Ja, dat kan. U dient dan bij terugkomst wel een dag extra te betalen. Wanneer u met creditcard heeft gereserveerd vindt de betaling voor de extra kosten automatisch plaats zodra u uw creditcard invoert bij de kaartlezer aan de uitgang.

Indien u met I-deal heeft gereserveerd dient u zich bij aankomst te melden via de intercom. Een medewerker zal u vervolgens verder te helpen. Bij terugkomst kunt u de extra parkeertijd betalen bij een betaalautomaat of aan de kassa.

Kan ik een dag later oprijden dan mijn aangegeven begindatum?

Ja, dat kan. U kunt een dag later oprijden.

Als ik mijn creditcard verlies, hoe kan ik dan het parkeerterrein oprijden?

Indien u uw creditcard verliest tussen het tijdstip van boeken en het tijdstip van oprijden van het parkeerterrein, zijn er 2 mogelijkheden:

1. U past het nummer van de door u te gebruiken creditcard aan via `Mijnreservering` op www.schiphol.nl/mijnreservering.

2. U kunt zich bij aankomst via de intercom melden bij de servicedesk op het parkeerterrein. Hier wordt uw reservering gecontroleerd aan de hand van uw e-mail bevestiging die u bij aankomst en vertrek altijd bij u dient te hebben. Het personeel van het parkeerterrein verstrekt u, na controle van uw gegevens, bij de ingang een speciale parkeerkaart. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden na het invoeren van uw parkeerkaartje, mits u binnen de gereserveerde periode uitrijdt. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dient u de kosten voor de extra geparkeerde dagen eerst bij een betaalautomaat of aan de kassa te voldoen.

Als ik langer parkeer dan gereserveerd, moet ik dan bijbetalen?

Wanneer u met creditcard heeft gereserveerd vindt de betaling voor de extra kosten automatisch plaats via uw creditcard zodra u deze invoert aan de uitgang. Indien u met I-deal heeft gereserveerd, heeft u bij het inrijden een parkeerkaartje ontvangen en dient u voor het uitrijden naar de betaalautomaat te gaan en de extra kosten te voldoen, door het parkeerkaartje in te voeren bij een betaalautomaat of zich te melden bij de servicebalie.

Kan ik binnen een boekingsperiode meerdere keren in- en uitrijden?

Nee, dat is niet mogelijk. Zodra u het parkeerterrein verlaat, is uw reservering beëindigd.
Staat uw antwoord er niet bij?
Neem dan contact met ons op via:
0900 - 0141 (EUR 0,40 p.m.)
Dagelijks van 06:00 - 24:00
Verblijft u in het buitenland bel dan met: +31 (0)20 - 7940800