Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

FAQ's Schiphol Smart Parking

Wat is Schiphol Smart Parking?

Schiphol Smart Parking is een parkeerproduct van de luchthaven Schiphol (Amsterdam Airport Schiphol) tegen een extra voordelig parkeertarief. U parkeert met Schiphol Smart Parking op P3 Lang Parkeren. Uw creditcard of inrijcode is de toegangsmethode tot het parkeerterrein.

Schiphol Smart Parking kan alleen gebruikt worden door vooraf te reserveren en te betalen. Schiphol Smart Parking kunt reserveren vanaf een parkeerduur vanaf 3 dagen.

Wat zijn de reserveringsvoorwaarden van Schiphol Smart Parking?

Voorwaarden:

Alleen te reserveren met een creditcard of via I-deal
Reserveren kan tot een aantal dagen voor vertrek. Dit is afhankelijk van de drukte en verschilt per periode. Boek dus uw parkeerplaats met Schiphol Smart Parking op tijd. Dan bent u zeker van een plek! Hoe eerder u reserveert, hoe groter de kans op dit voordelige parkeerproduct. U kunt al 6 maanden van te voren boeken.

Als Schiphol Smart Parking vol is kunt u Schiphol Park & Travel reserveren (ook op P3 Lang Parkeren). Dit kunt u reserveren tot 1 dag voor vertrek. Een alternatief is Schiphol Holiday Valet Parking . Schiphol Holiday Valet Parking is de voordelige Valet dienst van de luchthaven. U geeft u sleutels dan af in Schiphol Short Stop Parking (direct tegenover de terminal) en bij terugkomst staat uw auto daar weer netjes klaar.

Wijzigen en/of annuleren
Wijzigen van de parkeerperiode en/of annuleren kan tot 7 dagen voor vertrek. Voor een annulering worden EUR 5 annuleringskosten in rekening gebracht. Bij wijzigen geldt dat het eventueel teveel betaalde bedrag wordt teruggestort. Voor extra dagen moet uiteraard extra betaald worden. Heeft u geboekt via een reisagent, ga dan voor wijzigen/annuleren naar uw reisagent. Komt u later terug dan u heeft gereserveerd, dan kost dit EUR 10 per dag.

Reserveren kan via www.schiphol.nl/parkeren

In- en uitrijden van het parkeerterrein met uw creditcard of 6-cijferige inrijcode*

*Afhankelijk van de gekozen inrijmethode

Wat kan ik doen als Schiphol Smart Parking vol is?

Voor Schiphol Smart Parking geldt een extra voordelig tarief. Hiervoor zijn een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar en geldt Op=Op. in dat geval kunt u altijd een van de andere parkeerproducten reserveren, bijvoorbeeld Park & Travel of in de zomermaanden Schiphol Holiday Valet Parking. Kijk op www.schiphol.nl/parkeren voor deze parkeerproducten.

Wanneer kan ik Schiphol Smart Parking reserveren?

U dient minimaal één dag voordat u wilt parkeren het gebruik van Schiphol Smart Parking te reserveren via www.schiphol.nl/parkeren. Let op! Er is een beperkt aantal Schiphol Smart Parking plekken beschikbaar in drukke vakantieperiodes. Hoe eerder u reserveert, hoe groter de kans op dit voordelige parkeerproduct. U kunt al vanaf 6 maanden voor vertrek boeken.

Hoe lang van tevoren kan ik Schiphol Smart Parking wijzigen of annuleren?

U kunt uw reservering voor Schiphol Smart Parking wijzigen en annuleren tot 7 dagen voor aanvang van uw reservering. Wijzigen is gratis, bij verlenging van de gereserveerde periode betaalt u voor elke extra dag. Bij annulering van de reservering, worden EUR 5 annuleringskosten in rekening gebracht.

Hoe lang moet ik minimaal parkeren bij Schiphol Smart Parking?

U kunt Schiphol Smart Parking gebruiken vanaf een parkeerduur van minimaal 3 dagen.

Hoe lang kan ik maximaal parkeren bij Schiphol Smart Parking?

Zonder schriftelijke toestemming vooraf kunt u niet langer dan 90 dagen parkeren.

Wat gebeurt er als ik later terug kom dan dat ik gereserveerd heb?

Als u later terugkomt dan gereserveerd en betaald, kost dat EUR 10 per dag.

Waar parkeer ik met een Schiphol Smart Parking reservering?

Met Schiphol Smart Parking parkeert u op P3 Lang Parkeren. P3 is het parkeerterrein voor lang parkeren van Amsterdam Airport Schiphol.

Hoe kan ik inrijden met mijn Schiphol Smart Parking reservering?

Bij het maken van de reservering kunt u een inrijmethode kiezen: inrijden met uw creditcard of met een 6-cijferige inrijcode:

Inrijden met Creditcard
Heeft u als inrijmethode “Creditcard” gekozen? Volg dan de volgende stappen:

1. Bij het inrijden steekt u uw creditcard in de kaartlezer bij de slagboom. NB: gebruik a.u.b. DEZELFDE creditcard waarmee u gereserveerd heeft om in te rijden.
2. Werkt uw creditcard niet, neem dan geen parkeerkaartje uit, maar vraag assistentie via de intercom. Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
3. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden met uw creditcard. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dan zullen de extra kosten automatisch verrekend worden bij het uitrijden.

Inrijden met 6-cijferige inrijcode
Heeft u als inrijmethode “Inrijcode” gekozen? Volg dan de volgende stappen:

1. Toets op de zuil bij de slagboom uw 6-cijferige inrijcode in. Druk op ‘OK’.
2. U ontvangt een speciaal parkeerkaartje uit de kaartgever (uw reservering is herkend). Neem uw kaartje en de slagboom gaat binnen enkele seconden open. Komt er geen parkeerkaartje uit de kaartgever, vraag dan assistentie via de intercom (druk niet op de kaartknop). Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
3. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden na het invoeren van uw parkeerkaartje, mits u binnen de gereserveerde periode uitrijdt. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dient u de kosten voor de extra geparkeerde dagen eerst bij een betaalautomaat of aan de kassa te voldoen.

Is er een speciaal gedeelte van het parkeerterrein gereserveerd voor Schiphol Smart Parking?

Er is geen speciaal gedeelte gereserveerd voor Schiphol Smart Parking. U kunt uw auto dus overal neerzetten op P3 Lang Parkeren.

Ik heb Schiphol Smart Parking gereserveerd, maar ik ben ook Privium-lid. Kan ik met mijn reservering op het Privium gedeelte van P3 Lang Parkeren gaan staan?

Nee, het dat is niet mogelijk. U kunt wel Schiphol Privium Parking P3 reserveren. U staat dan vooraan op P3 Lang Parkeren in de besloten Privium sectie.

Hoe is het vervoer geregeld vanaf het parkeerterrein naar de terminal?

U kunt iedere 10 minuten - 24 uur per dag - gratis met de Schiphol Parking snelbus van en naar de Vertrekhal. De bus stopt bij de ingang van het parkeerterrein en zet u voor de Vertrekhal af. Bij terugkomst vindt u de bushalte voor de deur van de Aankomsthal.

Is Schiphol Smart Parking ook mogelijk voor (kort) parkeren met Schiphol in P1 of P2?

Nee, Schiphol Smart Parking is alleen mogelijk op P3 Lang Parkeren vanaf 3 dagen parkeren. Dus niet mogelijk voor parkeren in P1 of P2. Hiervoor kunt u Schiphol Business Parking reserveren. In bepaalde periodes van het jaar worden soms wel voordelige upgrades aangeboden naar P1 of P2. U krijgt deze upgrades, indien beschikbaar, vanzelf in het boekingsproces te zien als u Schiphol Smart Parkingl selecteert voor een bepaalde reserveringsperiode.