Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

FAQ's Schiphol Park & Travel 3

Wat is Schiphol Park & Travel?

Schiphol Park & Travel is een parkeerproduct van de luchthaven Schiphol (Amsterdam Airport Schiphol) tegen een voordelig parkeertarief. U parkeert met Schiphol Park & Travel op P3 Lang Parkeren.

U kunt Schiphol Park & Travel gebruiken met en zonder reservering. Als u vooraf reserveert en betaalt bent u iets voordeliger uit. Reserveren kan tot 1 dag van te voren en is mogelijk vanaf 2 dagen parkeren.

Als u niet reserveert trekt u een parkeerkaart aan de slagboom. Als u wel vooraf reserveert zijn uw creditcard of inrijcode de toegangsmethode tot het parkeerterrein.

Wat zijn de reserveringsvoorwaarden van Schiphol Park & Travel -gereserveerd?

Voorwaarden:
Alleen te reserveren met creditcard of met uw bankpas via I-deal

Minimaal 1 dag van tevoren reserveren, maximaal 6 maanden van te voren reserveren

Wijzigen en/of annuleren
Wijzigen van de parkeerperiode en/of annuleren kan tot 1 dag voor vertrek. Voor een annulering worden EUR 5 annuleringskosten in rekening gebracht. Bij wijzigen geldt dat het eventueel teveel betaalde bedrag wordt teruggestort. Voor extra dagen moet uiteraard extra betaald worden. Heeft u geboekt via een reisagent, ga dan voor wijzigen/annuleren naar uw reisagent. Komt u later terug dan u heeft gereserveerd, dan kost dit EUR 5,50 per dag.

Reserveren via www.schiphol.nl/parkeren

In- en uitrijden parkeerterrein met uw geldige creditcard of 6-cijferige inrijcode*

*Afhankelijk van de door u geselecteerde inrijmethode

Wat kan ik doen als Schiphol Park & Travel vol is?

Er is altijd voldoende plek met Schiphol Park & Travel als u reserveert.

Welke boekingsperiodes zijn mogelijk voor Schiphol Park & Travel?

U kunt Schiphol Park & Travel boeken vanaf 2 dagen parkeren.

Tot hoe kort voor vertrek kan ik Schiphol Park & Travel reserveren?

U dient minimaal één dag voor u wilt parkeren te reserveren. U kunt maximaal 6 maanden van tevoren reserveren.

Hoe lang van tevoren kan ik Schiphol Park & Travel wijzigen of annuleren?

Wijzigen van de parkeerperiode en/of annuleren kan tot 1 dag voor vertrek. Voor een annulering worden EUR 5 annuleringskosten in rekening gebracht. Bij wijzigen geldt dat het eventueel teveel betaalde bedrag wordt teruggestort. Voor extra dagen moet uiteraard extra betaald worden. Heeft u geboekt via een reisagent, ga dan voor wijzigen/annuleren naar uw reisagent.

Wat gebeurt er als ik later terug kom dan dat ik gereserveerd heb?

Als u later terugkomt dan gereserveerd en betaald, kost dat EUR 5,50 per dag.

Waar parkeer ik met Schiphol Park & Travel?

Met Schiphol Park & Travel parkeert u op P3 Lang Parkeren. P3 is het parkeerterrein voor lang parkeren van Amsterdam Airport Schiphol.

Hoe kan ik in- en uitrijden met mijn Schiphol Park & Travel reservering?

Bij het maken van de reservering kunt u een inrijmethode kiezen: inrijden met uw creditcard of met een 6-cijferige inrijcode:

Inrijden met Creditcard
Heeft u als inrijmethode “Creditcard” gekozen? Volg dan de volgende stappen:
1. Bij het inrijden steekt u uw creditcard in de kaartlezer bij de slagboom. NB: gebruik a.u.b. DEZELFDE creditcard waarmee u gereserveerd heeft om in te rijden.
2. Werkt uw creditcard niet, neem dan geen parkeerkaartje uit, maar vraag assistentie via de intercom. Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
3. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden met uw creditcard. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dan zullen de extra kosten automatisch verrekend worden bij het uitrijden.

Inrijden met 6-cijferige inrijcode
Heeft u als inrijmethode “Inrijcode” gekozen? Volg dan de volgende stappen:
1. Toets op de zuil bij de slagboom uw 6-cijferige inrijcode in. Druk op ‘OK’.
2. U ontvangt een speciaal parkeerkaartje uit de kaartgever (uw reservering is herkend). Neem uw kaartje en de slagboom gaat binnen enkele seconden open. Komt er geen parkeerkaartje uit de kaartgever, vraag dan assistentie via de intercom (druk niet op de kaartknop). Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
3. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden na het invoeren van uw parkeerkaartje, mits u binnen de gereserveerde periode uitrijdt. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dient u de kosten voor de extra geparkeerde dagen eerst bij een betaalautomaat of aan de kassa te voldoen.

Is er een speciaal gedeelte van het parkeerterrein gereserveerd voor Schiphol Park & Travel?

Er is geen speciaal gedeelte gereserveerd voor Schiphol Park & Travel. U kunt uw auto dus overal neerzetten op P3 Lang Parkeren.

Hoe is het vervoer geregeld vanaf het parkeerterrein naar de Vertrekhal?

U kunt iedere 10 minuten - 24 uur per dag - gratis met de Schiphol Parking snelbus van en naar de Vertrekhal. De bus stopt bij de ingang van het parkeerterrein en zet u voor de Vertrekhal af. Bij terugkomst vindt u de bushalte voor de deur van de Aankomsthal.

Is Schiphol Park & Travel (gereserveerd) ook mogelijk voor (kort) parkeren in P1 of P2?

Nee, Schiphol Park & Travel gereserveerd is alleen mogelijk op P3 Lang Parkeren vanaf 2 dagen parkeren. Dus niet mogelijk voor parkeren in P1 of P2. Hiervoor kunt u Schiphol Business Parking reserveren. In bepaalde periodes van het jaar worden soms wel voordelige upgrades aangeboden naar P1 of P2. U krijgt deze upgrades, indien beschikbaar, vanzelf in het boekingsproces te zien als u Schiphol Park & Travel selecteert voor een bepaalde reserveringsperiode.

Ik heb Schiphol Park & Travel gereserveerd, maar ik ben ook Privium-lid. Kan ik met mijn reservering op het Privium gedeelte van P3 Lang Parkeren gaan staan?

Nee, het dat is niet mogelijk. U kunt wel Schiphol Privium Parking P3 reserveren. U staat dan vooraan op P3 Lang Parkeren in de besloten Privium sectie.